• Pajsarn

    Erfarenheter av dhgate.com????

    Nån som handlat därefrån och kan uttala sig om det är en bra sida eller ej?! Priserna är ju otroliga!

  • Svar på tråden Erfarenheter av dhgate.com????
  • Roxter
    smadelene skrev 2010-01-12 18:35:38 följande:
    Inte säkert att man får betala tull, men risken finns. man kan be kineserna skriva gift på paketet så är chansen större att det går igenom utan tullavgift...... Jag har beställt massor av saker ifrån dhgate och aldrig blivit lurad! visserligen är ju det mesta fake men jävligt bra kvalité på sakerna för det priset.... köper ju hellre en fake peak jacka för 600, en en skit jacka här i sverige för det dubbla.
    Ja jag kollade upp sen på tullverket och kom fram till att även om jag skulle åka på det så blir det ju en jävligt billig jacka ändå. Har kollat på vinterjackor på H&M men de kostade ju lika mycket och då hittade jag inte ens nån modell jag gillade... Så blir jag bara nöjd med jackan så kan det nog bli både en och tre beställningar till inom en snar framtid Ska kolla upp den där andra sidan oxå.
  • Roxter

    Strax innan 8 igår morse plingade det på dörren och där stod brevbäraren med mitt paket. TRE arbetsdagar OCH att de kom hem med paketet! Helt otroligt! Och jackan var skitsnygg (säljare bjgeruite).

  • Pajsarn
    Roxter skrev 2010-01-15 09:25:03 följande:
    Strax innan 8 igår morse plingade det på dörren och där stod brevbäraren med mitt paket. TRE arbetsdagar OCH att de kom hem med paketet! Helt otroligt! Och jackan var skitsnygg (säljare bjgeruite).
    Roligt att höra! Vad beställde du för jacka? Jag är grymt sugen på en Fjällräven dunjacka men blir så osäker på storlekarna....
  • Roxter
    Pajsarn skrev 2010-01-18 12:37:13 följande:
    Roligt att höra! Vad beställde du för jacka? Jag är grymt sugen på en Fjällräven dunjacka men blir så osäker på storlekarna....
    Jag köpte en peak dun parka, och jag är rätt säker på att det är en unisex modell så att min S var rätt stor tyckte jag var helt ok. Just de modellerna ska ju nästan vara lite stora oxå. Jag kommer nog inte att våga ta mindre storlekar heller framöver eftersom jag är så allergisk mot när ärmarna är korta.
  • matttiasg

    har ett paket som är på arlanda nu, nån som vet hur mycket tullen kan komma att kosta ? en fjällräven jacka är beställd och vikten är 3 kilo om det kanske har nån betydelse ?

  • Roxter

    Tullen ska vara beroende av inköpsvärdet, men på det jag beställde så var det ingen tull (om det inte kommer nån faktura i efterskott, det visar sig väl). Jag trodde att jag i så fall skulle åka på att betala det i samband med att jag hämtade paketet men min jacka kom ju hemlevererad.

    Det du betalar är iaf (på kläder för det var det jag kollade när jag beställde och att det var från kina) 12% i tullavgift, 25% i moms och typ 63 kr i postens admin. avgift.

  • matttiasg

    okej,  så det skulle kunna bli ett tillägg på 300 eftersom den kostade ca 800.

  • matttiasg

    om man då skriver om kvittot så att varam blir billigare så kommer även tull och moms bli billigare, det kanske man skulle prova...

  • Roxter

    I mitt paket låg ingenting som antydde att varan var köpt och inte en gåva eftersom det inte låg någon följesedel eller ngt sånt men det kanske är olika från säljare till säljare hur de gör. Jag skulle hellre "riskera att göra rätt för mig". Det blir ju fortfarande en billig jacka.

  • Fjällräven
    Pajsarn skrev 2010-01-18 12:37:13 följande:
    Roligt att höra! Vad beställde du för jacka? Jag är grymt sugen på en Fjällräven dunjacka men blir så osäker på storlekarna....
    Hur hittade du Fjällräven-jackor? Är också sugen på att beställa om det finns, men när jag söker hittar jag inga :(
    Annars är ju Peak inte helt fel heller ;)
  • Pajsarn
    Fjällräven skrev 2010-01-19 09:20:58 följande:
    Hur hittade du Fjällräven-jackor? Är också sugen på att beställa om det finns, men när jag söker hittar jag inga :(Annars är ju Peak inte helt fel heller ;)
    Man skriver in i sökrutan längst upp "Fjallraven" och då kommer många förslag upp, tror det stod "Fjallraven jacket".
  • Victor Reiman

    Jag har köpt från DH GATE ett par gånger och har blivit blåst två. Den ena gången fick jag pengarna tillbaka av PAYPAL men den andra gången gick värre eftersom jag har ännu unte fått pengarna tillbaka.
    Värst är ju att DHGATE står som garant för dessa oseriösa "affärsmän". Jag har öppnat "dispute" men det går trögt. Denna gången köpte jag en mobiltelefon med allt, där ingenting fungerade, jag klagade samma dag jag fick den i december 2009.
    Jag tror nog ändå att där finns en hel del oseriösa djävlar vi måste akta er för. I mit fall var:  Yan Hai Electronic Commerce (Beiying) Han Yu en person som representerar dessa "Tjuvar"
    Observera att jag håller på nu och försoker att få pengarna tillbaks från Alibaba (jag trodde att de var seriösa, men det är samma SKIT tyvärr!

  • hejdär

    Hej!

    Undrade bara är det inte olagligt att köpa falska produkter?
    Jag kontaktade tullen och de sade att om de kommer på att det är en falska produkt så kommer de kontakta företaget och så får de bestämma vad som ska ske.

    Tänkte nämligen köpa ett par Beats by dr dre så är lite orolig över att beställa de om eftersom om de kommer på så kan jag få betala böter. Är det någon annan som har köpt beats från dhgate??

     

  • bedregeri

    Hej jag heter tage lundgren och vill bäretta att en person har hackad min visa kort och köp från: DHgate 1348583 saker kanske i mitt namn eller med mitt  visa kortet korten nummer köpen datum är 2013-09-30.
    Jah har polis anmäld detta om ni har information kan nå mig på mobil: 0762795990 eller maila mig: [email protected] har inte internet i hemma men kan kolla min e-post varje dag efeter fyra. Jag hundrar var DH gate ska skicka saker?

    MVH  Tage Lundgren 

  • pumpan1

    kan man lita på kenzo sweatskhirt storlekarna från dhgate? är dom som dom svenska storlekarna? Är storlekarna små eller stora i storleken?


    dhgate
  • rolf7475

    Jag och min kompis beställde varsin Les Paul gitarr från DHgate där det står i annonsen att kroppen  är gjord av mahogny med maple top, det visade sig att gitarren är gjord av något vitt träslag och toppen består av plywood
    Jag har skickat 3 mail till DHgate om att detta är bedrägeri och dom varar inte på mina mail, för övrigt så har banden olika höjd och elektroniken var felkopplad
    detta har kostat mig 3500 :- extra jag är nu uppe i över 7000:- för en skitgitarr

    Glöm DHgate

Svar på tråden Erfarenheter av dhgate.com????