Jag har alltid känt mig väldigt trygg med min mamma. Jag har så länge jag kan minnas aldrig sett min mamma arg, men vi har känt varandra så väl att det räckt för henne att byta tonläge så har jag vetat att det är dags att lyssna
pappa kunde skälla och ryta och allt som hände var att man hajjade till. men när mamma fick det där speciella djupet i sin röst, då minsann lyssnade man ordentligt, utan att bli rädd såklart, bara "nu är det vist allvar". hon har alltid varit rak,förutsägbar(har aldrig behövt oroa mig för att hon ska tappa kontrollen hur jag än betett mig, stått fast vid beslut och värderingar osv), lyssnat på mig i alla lägen, litat på mig och gett mig ansvar, varit en sån där klippa man alltid vet att man har. hon har helt enkelt fått mig att känna mig ständigt älskad, uppbackad och stöttad utan att pjoska, flamsa och fjäska. det har hon visat genom att bara vara den hon är, inte genom att köpa grejer, alltid skjutsa runt, låta mig göra vad jag vill osv. tvärt om!
skulle inte vara den jag är utan henne och är henne evigt tacksam! hon är min stora förebild nu när jag själv fått en liten dotter