• ewaulrica

    Vi som har haft X och vill bli gravida igen

    Hej tjejer! Jag vet att det finns en tråd som heter "Utomkveds, vad händer sedan?" men jag saknar en tråd där man kan hitta "statistik" över hur folk ligger till. Jag tänkte börja med att presentera mig och hoppas att fler vill skriva här om sin resa mot ett (förhoppningsvis) PLUSS!!!! (skriv gärna lite historia under varje rubrik i er presentation) :)

    Misstänkt X

    X med äggledare i behåll

    X med borttagen äggledare
    Ewaulrica, 37 år, 3 barn, X op 091118, väntar på ÄL & mens, kollar med ÄL-stav

    Har fått ÄL efter X

    Har fått mens efter X

    Har blivit gravid efter X, men fått X igen

    Har blivit gravid

  • Svar på tråden Vi som har haft X och vill bli gravida igen
  • Tiger Af Lilja

    Men när ska blödningen komma efter sprutan? asså jag har bara småvärk imagen men ingen blödning alls. Dens lutade I Måndags samma dag jag fick sprutan innan jag fick den.. :/

    Känner mig fortfarande gravid oh det tär på psyket..haft mardrömmar att det var ett misstag och att det är en bebis där inne osv..usch

  • lia27

    tror att det tog 2-3dar innan ja började blöda...kan tänka mig att det är olika från person till person...mår du bra annars?

  • Tiger Af Lilja

    jag mår bra.. förutom att jag känner mig gravid me dbrösten och magen putar lustigt och så.. mår jag ovanligt bra förutom trötthet och svagt illamående..

  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-17 23:27:56 följande:
    jag mår bra.. förutom att jag känner mig gravid me dbrösten och magen putar lustigt och så.. mår jag ovanligt bra förutom trötthet och svagt illamående..
    Oki ja mådde oxå illa av sprutan o var trött...vänta denna helg o se.Hoppas du får mensen snart
  • Tiger Af Lilja

    Mm jag blir orolig om inte mensen kommer för då betyder ju det att hornomerna inte sjunkit :S

    Har börjar med gi metoden bara för att tänka på annat.. men är verkligen inte kul att känna sig gravid i dett stadiet man är i :(

  • Tiger Af Lilja

    Småblöder bara gammalt igen brösten ömmar inte lika och är skittrött.. magen gör ont i intervaller..lägtar tills det är över :S

  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-21 23:22:29 följande:
    Småblöder bara gammalt igen brösten ömmar inte lika och är skittrött.. magen gör ont i intervaller..lägtar tills det är över :S
    Ok låter som att det är på väg o bli bättre....berätta gärna sen hur det går hos doktorn idag!
  • Tiger Af Lilja

    Fick ej träffa dr, bara göra blodprov hon ringer med svaret i veckan.
    Antar att det kommer bli bra, hoppas det.. men blödningen är sparsam och mest gammalt, men har ont i mellanåt och som sagt brösten ömma rinte lika mycket..

  • lia27
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-23 01:04:53 följande:
    Fick ej träffa dr, bara göra blodprov hon ringer med svaret i veckan. Antar att det kommer bli bra, hoppas det.. men blödningen är sparsam och mest gammalt, men har ont i mellanåt och som sagt brösten ömma rinte lika mycket..
    Jag vet precis vad du går igenom o det e så jobbigt:(
    detta var min 1a mån ja fick bli gravid men när mensen kom så bröt ja nästan ihop......fan orka hålla på....
    Hopppas du mår bättre snart i allafall
  • Virrpirr

    Jag förstår inte hur man ska våga sig på att skaffa barn igen. Jag opererades i början av feb (öppen bukoperation) och det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Man tog dock inte bort hela äggledaren (trots att den var brusten). Så chansen att det kan hända igen känns ju rätt stor ändå...

    Men jag antar att man har nogrannare kontroller i ett tidigare skede vid en ev. graviditet?

    Nu måste vi ju vänta 3-4 mån men är ändå tveksam till att försöka igen, för jag har blivit rejält skrämd..

  • lia27
    Virrpirr skrev 2010-02-24 12:35:25 följande:
    Jag förstår inte hur man ska våga sig på att skaffa barn igen. Jag opererades i början av feb (öppen bukoperation) och det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Man tog dock inte bort hela äggledaren (trots att den var brusten). Så chansen att det kan hända igen känns ju rätt stor ändå... Men jag antar att man har nogrannare kontroller i ett tidigare skede vid en ev. graviditet? Nu måste vi ju vänta 3-4 mån men är ändå tveksam till att försöka igen, för jag har blivit rejält skrämd..
    :( beklagar detta..
    Jo jag är livrädd nu när ja får börja försöka igen:(
  • Tiger Af Lilja

    jag vet inte om jag vågar heller, beslutet är iaf att vänta över sommaren minst så jag hinenr läka fysiskt och psykiskt..

    Det är svårt för oss kvinnor som tvingas klara detta, männen kan ju ta det hårt och bli ledsna men kan nog aldrig förstå hur sjukt jobbigt och svårt det känns och hur man vill skrika och gråta..hela tiden.

  • nericia77

    hej på er, såg tråden o ville bara säga styrkekramar till er,  jag har själv ett utomkveds bakom mig. fick det -04 och förlora en äggledare, det vart akutop. idag så har jag en son som är född -08, det tog lite mer än tre år, o vi skulle precis börja med ivf, o då vart jag helt plötsligt gravid, jag hade innan helt gett upp om att bli gravid o ens få barn. jag förstår eran frustration o allt det här om mensen ska komma eller ej.

    hoppas verkligen ni ska lyckas!

  • Tiger Af Lilja

    Oj här kom ju tråden upp jag varit med i :O

    Nu är jag gravid igen plussade igår. ett år efter mitt x... hoppas stenhårt att allt går bra nu!

Svar på tråden Vi som har haft X och vill bli gravida igen