Treåring som bara gråter..
Är lite orolig för min treåriga flicka som antingen gråter eller är arg hela dagarna. Det känns som om den enda stunden hon är lugn på dagarna är om hon får titta på bolibompa. Och eftersom jag just nu är slutkörd så känns det som om hon får se på tv alldeles för mycket. Det blir en ond cirkel. Jag har fyra barn, hon är nummer tre, har alltid haft hett temperament så att hon "tänder till" väldigt lätt. Hon är öronbarn, så jag undrar också om hon kanske inte hör så bra för det är ofta som hon inte reagerar när jag säger något. Svårt att veta om det är att hon ignorerar mig eller om hon inte hör. Men jag tycker att hon liksom inte reagerar förrän efter en stund för det mesta, så jag lutar åt att hon hör dåligt.
Hennes storebror har autism, och jag kan ju inte låta bli att oroa mig för att hon har något inom det spektrat, även om det inte kan vara lika mycket som storebror.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med henne, jag blir så slut och trött på allt gnäll och skrik och utbrott, inte ens storebror med autism har så mycket utbrott.
Ger jag henne för lite tid kanske, kan det vara bara det? Hon är lite lugnare om jag bara har henne någon gång.
Är det normalt för en treåring att vara så mycket arg och gråta och skrika hela dagarna? Hon skriker alltså så mycket att hon är hes hela tiden!
Tacksam för svar!