Abort vid kromosomavvikelse?
Skulle ni göra abort, om ni före v. 18 fick veta att fostret bar på en kromosomavvikelse?
Motivera gärna varför, eller vilka avvikelser ni eventuellt gör skillnad på.
Skulle ni göra abort, om ni före v. 18 fick veta att fostret bar på en kromosomavvikelse?
Motivera gärna varför, eller vilka avvikelser ni eventuellt gör skillnad på.
Jaså, vad skiljer mer då enligt diagnoskriterierna?
Att skilja på hög fungerade autism och asperger är näst intill omöjligt och därför pratas det ju okcså om att helt ta bort aspergerdiagnosen
Att man instället ger barnet diagnosen autismspektrumstörning med eller utan utvecklingsförsening
Jaa,det verkar som att SMM inte alltid har koll på begreppen....
he he o här kommer backup,en......
Jag blir helt matt av att läsa åsikter som vädras i den här tråden. Hur kan man tro att man har facit till hur människor är pga en diagnos??? Och bedömma möjligheten till att vara vän med en funktionshindras som omöjlig för att man är på "olika nivå"??
Ett av mina barn (normalstörd) har en bästa kompis som har autism, inte av den svårare sorten men likväl. Det barnet är hos oss ibland och är helt underbar, varför skulle vare sig mitt barn eller jag inte gilla henom??
Men det kanske är lika bra att låsa in alla annorlunda på institutionsförvaring? Eller vänta nu, det var ju det vi slutade med och kom fram till att det var bättre att integrera alla i samhället istället...
Hade jag haft ett val när jag var gravid, så kanske inte min ds son funnits idag.