• Minniemus

Blivande adoptanter i Stockholm

Hej!

Jag söker andra i Stockholmsområdet som ska/planerar/hoppas få adoptera under 2010-2011, och som vill lära känna andra i samma situation! Jag vet att man lär känna folk på Spira etc, när man väl fått sitt barn, men jag tycker det vore roligt att ha kontakt redan nu!

Vår utredning är så gott som klar och vi väntar på att få sända in den till AC.

/Minniemus

• Svar på tråden Blivande adoptanter i Stockholm
  • familj05

Toppen! Då ses vi fredagen den 19/2 kl 18.30 på övervåningen. Tror det finns bord vi kan sitta 6st vid. Annars får vi väl gå vidare

• miat

Hej på er!
    Hoppas att det kan vara ok att ytterligare en blivande adoptionsmamma kommer och gör er sällskap på fiket?
    Vi har skickat in vår ansökan till AC och håller nu på att välja länder.. Jag är själv adopterad så jag vet hur det är att leva som adoptivbarn{#lang_emotions_smile}

Hur skall vi känna igen varandra på fiket?

Love,
    M

• Kwela

Vad roligt du är varmt välkommen miat! Bra fråga om hur vi ska känna igen varandra och en till fråga vi kanske kan bestämma att de som inte vill säga vilka dom är på FL inte behöver det?

• pepino
    Minniemus skrev 2009-12-05 14:04:48 följande:
    Hej!Jag söker andra i Stockholmsområdet som ska/planerar/hoppas få adoptera under 2010-2011, och som vill lära känna andra i samma situation! Jag vet att man lär känna folk på Spira etc, när man väl fått sitt barn, men jag tycker det vore roligt att ha kontakt redan nu!Vår utredning är så gott som klar och vi väntar på att få sända in den till AC./Minniemus
    Vi har adopterat 3 barn 1975 1976 och 1978 det är alltså länge sedan och alla är vuxna idag, vi har mycket och lång erfarenhet så fråga om ni vill
  • familj05

Tack pepino Från vilket/vilka länder har ni adopterat?

msnorrland, alla gör väl precis som de vill Dock kanske det är svårt att inte förstå vem som är vem när man talar om var i processen man är och vilket land det handlar om och så vidare..
    Hur ska vi känna igen varandra?? Några förslag? En röd ros i handen känns lite malplacerat Kanske alla kan ha med sig ett A4-block/mapp, alla har en vit skjorta, alla har polotröja, alla har något grönt/blått osv Ja där var en del bättre och sämre förslag.
    Ska bli så spännande att träffa er!
    Trevlig dag
  • Kwela

Hej!

Jag kan tyvärr inte komma imorgon för jag har blivit sjuk

Men jag hoppas att det blir fler träffar framöver!
    Ha en riktigt trevlig helg!
  • Tasano
    Kwela skrev 2010-02-11 21:59:08 följande:
    Hej! Jag kan tyvärr inte komma imorgon för jag har blivit sjuk Men jag hoppas att det blir fler träffar framöver! Ha en riktigt trevlig helg!
     Men vi sa väl den 19:e, dvs nästa vecka?
  • miat

Jag tycker att vi försöker att satsa på att ha ngt vitt på oss, skjorta, tunika el vad det nu kan tänkas vara. Vad säger ni pm det?

//Miat{#lang_emotions_laughing}

• familj05

Hej!

Vi ska ses nästa fredag, hoppas du är frisk tills dess!
  • Tasano
    miat skrev 2010-02-12 15:59:15 följande:
    Jag tycker att vi försöker att satsa på att ha ngt vitt på oss, skjorta, tunika el vad det nu kan tänkas vara. Vad säger ni pm det? //Miat
     Jag är på det!
  • familj05

Vitt på vintern... men en tröja under en kofta får väl duga

• Luscinia

Hej tjejer!

Jag kommer inte att kunna komma imorgon på träffen... ... har precis börjat ett nytt jobb och befinner mig större delen av veckan i Köpenhamn och så även imorgon. Egentligen är det inte meningen att jag ska vara i Köpenhamn på fredagarna, men ni vet hur det är - det kör ihop sig och som alldeles ny vill man ju gärna ställa upp.

Hoppas ni får supertrevligt!
    /C

• Tasano

Vilka kommer faktiskt imorgon nu då?

• Minniemus

Hej hej!

Jag kommer. Ska vi ses på bottenvåningen eller? Typ vid ingången?

• familj05

Jag kommer! Detta har vi ju planerat länge tjejer

• miat

Jag kommer också{#lang_emotions_smile} Kanske lättast om vi möts vid ingången, lättast att hitta varandra då. Vad säger ni om det?

• Viona

Jag kommer också! Har inte skrivit i tråden, men har mailat lite med Minniemus.
    Vi ses!

• Tasano

Då blir vi ju flera stycken! Vad roligt det ska bli! Ser fram emot ikväll!

Svar på tråden Blivande adoptanter i Stockholm