När du ser en liten flicka med slöja så tänker du....
Jag tycker inte man ska tvinga sin religion på barn. Absolut inte religiös klädsel men det gäller inte bara Islam utan man ska inte tvinga på något barn någon som helst religion.
Jag tycker inte man ska tvinga sin religion på barn. Absolut inte religiös klädsel men det gäller inte bara Islam utan man ska inte tvinga på något barn någon som helst religion.
jag tänker att hon nog är finklädd för nånting.
Jag tänker "stackars lilla flicka!
Bara läst ts.
Jag bryr mig inte. Jag uppfostrar mitt barn efter mina värderingar och de får göra detsamma med sitt. När jag lär min dotter hur man uppför sig eller bör klä sig sker det inom mina gränser och som jag "vill ha det", när hon sedan blir gammal nog att bestämma själv så får hon ta sina egna beslut om vilka av mina värdingar hon vill hålla fast i och vilka hon vill byta mot sina egna. Jag väljer att tro att det gäller även flickan med slöja.
Ja, detta med värderingar och tro...många menar på att ens barn får tro vad dom vill och man ska få 'välja själv'. Så blir det aldrig. Det blir oftast så att barnet skapar sig samma uppfatning som sina föräldrar. 'Vad tycker du mamma'? frågade man ju ofta som barn. Och då måste man ju säga sin åsikt och då blir det ju svårt för barnet att 'välja själv', för vi väljer nästan alltid exakt samma som våra föräldrar och har samma tro och värderingar som dom i slutändan iaf.
f.ö tycker jag man 'tvingar' sin tro på sina barn iaf. Barn tar efter i vad man själv tror.
Jag gillar det verkligen inte. Varför har man slöja. Det handlar om sexualitet. Och vad har ett barn med sexualitet att göra??
Bäst jag INTE svarar på den frågan mer än att..jag valde alternativ 2..
" hon ska nog på maskerad " tänker jag.
Inte för att jag är speciellt förstjust i slöjor eller religion överhuvudtaget...MEN växer man upp i en familj där alla ens nära och kära tror på (i detta fall) islam och bär slöja därtill, då är det väl inte så konstigt om man tycker att det är fullständigt normalt och oxå vill ha slöja?! Visst att det säkert finns de som "tvingar" sina barn till det, men jag tror ärligt talat att många VÄLJER det själv.
Har ej läst tråden i övrigt.