Pirrningar i armar och ben
Det började för ca 2 veckor sen med pirrningar i vänster hand och underarm. Kom ibland, och handen kunde rent av domna. Sen började det i andra handen och armen också, och även i fötter och ben. Kom allt oftare, och den här veckan har jag haft pirrningar konstant. Intensiteten går lite i vågor, men trenden är att de blir värre. I natt var de så intensiva att jag vaknade av dem efter bara ett par timmars sömn. Och även om pirrningarna höll sig främst till hela armarna och hela benen så var hela kroppen påverkad på något vis. Det kliade lite på ryggen och framsidan, jag kände mig allmänt olustigt och nästan lite skakig. Jag gjorde vad jag kunde för att vara lugn och slappna av men kunde ändå inte somna om pga intensiteten i pirrningarna.
Pirrningarna känns precis som myrornas krig ser ut (som man fick på TV:n när bilden inte fungerade). Eller, precis som när en kroppsdel har somnat och är på väg att vakna till.
Och ja, jag kommer nämna detta för min läkare som jag snart ändå ska prata med.
Det jag undrar är om någon av er upplevt något liknande? Och om det kan vara något relativt banalt/ofarligt? (och inte nödvändigtvis MS eller så)