Hur mycket bitmärken & slag ska man acceptera från dagis?
Hej!
Dottern har gått på dagis 6 månader. Det finns en jämnårig tjej där (2 år) som hela tiden varit elak mot de andra barnen oavsett om de är äldre eller yngre. Nu har min dotter blivit offer för henne och har berättat själv liksom dagisfröknarna har berättat för mig hur denna tjejen slår henne med både knytnävar och leksaker. Senast hade hon ett stort bitmärke på armen. Fröknarna försöker se efter den bråkiga tjejen men de kan ju inte ha konstant bevakning heller förstår jag. En dag vid hämtningen slog hon min dotter i ansiktet så det small. Fröknarna försöker få min dotter att "tuffa till sig" och säga ifrån men varför ska hon behöva det? Hon ska väl inte behöva ändra på sig för att denna tjejen är elak?
Min dotters inskolning tog lång tid och jag är rädd att hon snart inte vill gå till dagis för hon pratar mycket om denna tjejen och hur elak hon är.
Vad kan man "kräva" ska hända? Den bråkiga tjejens båda föräldrar är arbetslösa så de kunde gott vara med på dagis och själva styra upp sin dotter alternativt ha henne hemma en period. Andra föräldrar har också reagerat. Vad kan jag göra som förälder? Nån mer som varit i samma sits?