• Skehamn2010

Om du hamnar i en situation där du måste välja mellan att rädda ditt älskade husdjur eller ett okänt barn. Vem räddar du?

Man kan ju aldrig veta hur man skulle reagera i en sån situation men man kan ju ändå ha någon uppfattning om vem man skulle rädda eller hur man tror att man skulle agera.

Den du väljer bort kommer INTE att klara sig. Bara en överlever.

Jag tror mig nästan veta vad alla kommer svara men jag är nyfiken ändå.

Själv skulle jag rädda det okända barnet hur mycket jag än tycker om min hund och det bara vet jag trots att jag aldrig varit i en sån situation.

och gillar du inte tråden så går det bra att låta bli att svara, inga kommentarer om hur knäpp eller sjuk tråden är tack......:P

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du hamnar i en situation där du måste välja mellan att rädda ditt älskade husdjur eller ett okänt barn. Vem räddar du?
  • Zimlis

*trotsar* och räddar båda

Jag har ingen relation till främmande barn - så i tanken så kan jag inte se min hund brinna inne, men jag klarar att se "ett barn utan ansikte" brinna inne

Hur jag skulle göra i verkligheten har jag inte en aning om - det kan jag först svara på om jag skulle hamna i en sådan vedervärdig situation

• pungspark

Hade räddad min katt. Lätt. Utan att tveka.

• My opinion

Hade räddat barnet givetvis. Människor före djur. Möjligen skulle jag ge upp den åsikten om jag valde mellan ett älskat djur och en person som Hitler men annars så.

• kalin

Katten. Har alltid tyckt battre om djur an manniskor.

• Mupphuvud

Skulle rädda mitt husdjur utan tvekan.. Min hund betyder så mycket mer en ett okänt barn {#lang_emotions_demon}

• alterego

Jag räddar såklart den som betyder mest för mig, dvs mitt husdjur, något annat alternativ finns inte.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    kalin skrev 2010-04-10 02:32:15 följande:
    Katten. Har alltid tyckt battre om djur an manniskor.
    Mupphuvud skrev 2010-04-12 21:35:59 följande:
    Skulle rädda mitt husdjur utan tvekan.. Min hund betyder så mycket mer en ett okänt barn
    alterego skrev 2010-04-13 09:38:18 följande:
    Jag räddar såklart den som betyder mest för mig, dvs mitt husdjur, något annat alternativ finns inte.
    Är det då också ok, självklart och moraliskt försvarbart att någon låter ert barn (eller syskon, vänners barn) dö för att rädda sin egen hund, katt eller hamster?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • kalin
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-13 13:53:57 följande:
    Är det då också ok, självklart och moraliskt försvarbart att någon låter ert barn (eller syskon, vänners barn) dö för att rädda sin egen hund, katt eller hamster?
    Ja. Tycker det ar sjalvklart att man raddar en familjemedlem framfor en okand.
  • My opinion
    kalin skrev 2010-04-13 14:02:40 följande:
    Ja. Tycker det ar sjalvklart att man raddar en familjemedlem framfor en okand.
    Tycker det är självklart att man räddar sin familj även före släkt, vänner och bekanta. Jag skule med andra ord rädda min man och mitt barn innan min kompis eller min moster men inte tusan går en hund eller katt före.
  • amalie79

Det varierar : ) jag vet att jag borde svara barnet, men efter att ha legat ute på ängen ikväll och tittat på solnedgången med min älskade katt ihopkurad bredvid, då kan jag inte tänka mig att jag inte skulle rädda honom.

Men men, som sagt, jag vet att jag borde rädda barnet. Men förmodligen skulle jag flippa ur och rusa därifrån utan att ha räddat något alls.

• kalin
    My opinion skrev 2010-04-13 19:55:42 följande:
    Tycker det är självklart att man räddar sin familj även före släkt, vänner och bekanta. Jag skule med andra ord rädda min man och mitt barn innan min kompis eller min moster men inte tusan går en hund eller katt före.
    Sjalvklart kommer familjen forst i alla lagen, familjen for mig ar min sambo och mina katter. Dom ar viktigare an alla okanda (och kanda) ungar i varlden, jag tycker inte ens om barn.
Svar på tråden Om du hamnar i en situation där du måste välja mellan att rädda ditt älskade husdjur eller ett okänt barn. Vem räddar du?