• MrsAssault

Varför dalta med rasister???

Jag startade en tråd för ett tag sedan där jag undrade varför rasister inte vill kallas rasister och då var det några som menade att "rasist" är ett skällsord och att de därför inte vill bli kallade det.

Men nu är det en ohygglig mängd människor på just detta forum som sitter och rapar ur sig helt sjuka, vidriga åsikter gällande "invandrare", framförallt bruna och svarta invandrare, jag anser att jag har all rätt i världen att kalla dem vad jag vill och jag har ingen som helst anledning att linda in det på något sätt för att inte såra dem.

Ni som hellre ser att tusentals människor dör än kommer hit och "lever på bidrag" kan inte förvänta er att bli behandlade med respekt.

Så, jag frågar igen;

1. Varför kan ni inte stå för era åsikter och erkänna att ni är rasister?
    2. Varför ska vi dalta med er när ni bara sprider dynga omkring er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-11 12:32
    SNÄLLA! Inga diskussioner om vad "rasist" egentligen betyder. Det hör inte hit.

• Svar på tråden Varför dalta med rasister???
  • Kyami
    MrsAssault skrev 2009-12-11 12:00:37 följande:
    Ni som hellre ser att tusentals människor dör än kommer hit och "lever på bidrag" kan inte förvänta er att bli behandlade med respekt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-11 12:32
    SNÄLLA! Inga diskussioner om vad "rasist" egentligen betyder. Det hör inte hit.
    Landet har ju inte råd med hur mycket som helst, man måste sålla.
    Jag vill inget hellre än att hjälpa de som behöver det, men däremot vill jag inte ha hit kriminella.
  • sverker11
    MrsAssault skrev 2009-12-11 12:00:37 följande:
    1. Varför kan ni inte stå för era åsikter och erkänna att ni är rasister?
    2. Varför ska vi dalta med er när ni bara sprider dynga omkring er?
    1. Själv presenterar jag mig alltid som Sverker, rasist. Efter en sån öppning behöver man inte var orolig för att kliva någon på tårna eftersom man reda krossat hela foten. Det är mycket effektivt och jag rekomenderar alla att prova.
    -Mohamed, läkar.
    -Sverker, rasist.

2. När daltas det med rasister?
  • Lady Dahmer
    Kyami skrev 2010-06-06 00:35:50 följande:
    Jag vill inget hellre än att hjälpa de som behöver det, men däremot vill jag inte ha hit kriminella.
    Ungefär 1% av alla invandrare begår brott. Vilka är dessa kriminella du syftar på?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Plutteli

Jag antar att daltandet ligger i att så många Svenne Bananer tyvärr tycker att dessa rasister har vettiga åsikter men vågar inte säga det högt om man pekar med hela handen och benämner åsikterna för vad de faktiskt är. Kallar man dem nationalistiska, realistiska eller bara främlingsfientliga så är det ju plötsligt inte lika farligt att tex. säga att alla negrer har mindre hjärna för då är man ju inte rasist, bara realist och man anser ju inte att de är mindre värda bara för att de är mindre smarta... Drömmer

• Zhna

Antikens Egypten, Grekland och Rom är några exemplar som ligger i ruiner idag just för att folket som byggde upp dom försvann genom blandning med ett främmande element som inte tillförde något. Detta gäller också icke vita imperier som Aztek och Inka som idag ligger i ruiner p.g.a upptagning av slavar från andra sidan Atlanten. Om nu 1 miljon aboriginer flyttade till Kina så skulle så småningom hela landet ej längre representera kineserna utan aboriginerna istället. Skälet till detta är att den inhemska befolkningen föder för få barn vilket i samband med blandning med en främmande element blir rena självmordet.

Dom liberala och vänstern förtalar om rasism men begår samtidigt folkmord. Hur går detta ihop? Alla kulturer borde ha rätten att existera enligt sina seder även i framtiden tycker man.

• MikuAndSaraLi

En rasist är en rasist! Punkt och slut!
    Jag skulle inte kalla en Anka för något annat för den är ju för tusan en ANKA!!

• MysTic PrincesS

För att ens kunna kalla någon rasist så måste det finnas olika människoraser och det finns det väl inte?

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • V 77
    Kyami skrev 2010-06-06 00:35:50 följande:
    Har du funderat någon gång över att en person kan behöva hjälp, även om den är kriminell?
    Man kan inte dela upp människor i såna kategorier enligt mig. Det gäller att se individen.

Det kommer även väldigt många invandrare hit som inte alls behöver någon hjälp. Såna som bidrar och verkar i det svenska samhället.
  • V 77

Sverige har fått kritik av FN för att man inte vill förbjuda rasistiska organisationer. Från sveriges håll menar man att detta strider mot yttrandefriheten och grundlagar etc.. Däremot får man inte uttala sig rasitistkt. Man menar att det är då brottet uppstår...

• sverker11
    Lady Dahmer skrev 2010-06-06 14:42:34 följande:
    Ungefär 1% av alla invandrare begår brott. Vilka är dessa kriminella du syftar på?
    Troligtvis den procenten som begår brott eftersom de är kriminella.
  • Luckylukeia
    Lady Dahmer skrev 2010-06-06 14:42:34 följande:

Om man tar hit fler mot vad man har råd till, vad händer då? Det skapas mer kriminalitet? Alltså inget med hudfärg eller invandring att göra utan överbefolkning.

• Conrad

Rasist är ett skällsod för oliktänkande, bekvämt att använda för att man då slipper argumentera.
    Det fyller samma funktion som "Bög" gjorde förut.

Jag är naturligtvis rasist

• sverker11
    Plutteli skrev 2010-06-06 14:49:05 följande:
    Jag antar att daltandet ligger i att så många Svenne Bananer tyvärr tycker att dessa rasister har vettiga åsikter men vågar inte säga det högt om man pekar med hela handen och benämner åsikterna för vad de faktiskt är. Kallar man dem nationalistiska, realistiska eller bara främlingsfientliga så är det ju plötsligt inte lika farligt att tex. säga att alla negrer har mindre hjärna för då är man ju inte rasist, bara realist och man anser ju inte att de är mindre värda bara för att de är mindre smarta... Drömmer
    Få se nu, du börjar ditt inlägg med att använda ett nedlåtande uttryck för en folkgrupp. Sedan anser du att det är daltande att dela en åsikt. Betyder det att jag daltar med Meria Wetterstrand om jag också anser att privatbilismen bör minskas? Du fortsätter med att förklara hur du lyckas få folk att inte våga säga vad de tycker. Sedan kommer ett resonemang där du visar en klar von oben attityd mot både rasister och färgade.
  • Naken

Jag är en rasist.

Jag tycker inte att det är fel att använda ordet neger.
    Och jag är intresserad av rasbiologi.

Varför asiater har mongolveck osv.

Men jag ser inte ner på någon av annan hudfärg eller utseende, men kallas rasist. Skål

• BlackOrchid
    MrsAssault skrev 2009-12-11 12:56:16 följande:
    Jag behöver inte demonisera motståndaren, det gör de så bra själva. De gillar inte mörkhyade vilket gör dem till rasister. För jag har då aldrig hört någon ge "engelsmän" som ett exempel på vilka invandrare som inte ska få komma hit. Alltså vit = bra invandrare, mörkhyad = dålig invandrare. Det är rasism.
    Bra sagt!
  • BlackOrchid

Jag avskyr rasism! Men en sak som folk sällan tänker på är att det är inte bara vita som inte gillar svarta. Det finns svarta som inte gillar vita också. Och det finns "blattar" som inte gillar "svennar". Det tåls att tänkas på. Det är ju lika mycket rasism oavsett vilket håll det kommer ifrån.

• jag1

att vara öppet rasist är bättre än alla smyg rasister som börjar lite smått att dom där mörka svarta dom är inte så bra.....som vi andra...men mohamed som har närlivsen är ju bra han har alltid öppet sin affär ...och dom har ju så goda pizzor där hos Ali....men alla andra tycker jag  vi ska skicka hem....eller den lilla tanten vid busshållplatsen som tittar på min lilla son ljusbrunt hår lagom solbränd och med blåa ögon...åååå så söt...han är...ja det är så skönt att se lite ljusa människor ochså i mitt hus bor det bara svarthåriga araber och såna vill man ju inte ha över allt....ok lilla tanten men min son är halv arab och det ska han vara stolt över.....för det berikar ens liv att få två kulturer på köpet när man kommer till världen....och jag är född i sverige av helsvenska föräldrar har växt upp i en svensk familj och sverige är mitt hemland men vet du...ibland skäms jag för att vara svensk......och undrar vilket som är värst att öppet stå för sina åsikter eller att ta fram dom i smyg...en rasist är rasist och ska helt klart kallas för det dom är...
    vare sig det är den gamla lilla tanten eller killen på 23...

och tyvärr är historien om tanten sann...och har hört fler och bara av äldre människor...allt handlar om rädsla för det man inte förstår....eller det som är nytt...är skrämmande...

men i slutet är man ändå samma människor.....
    jo glömde berätta att jag varit gift med en man som misshandlade mig....han är muslim och arab...men det var inte därför han gjorde det utan det handlar om sjuka, små människor med dålig själv känsla...han hade lika gärna kunnat vara svensk....INGEN har rätt att göra en annan människa illa oavsett i vilket land man är född...

• andraadvent

Jag finner det orimligt att  bli kallad rasist för att man kan skilja mellan rationell ekonomi och emotionell humanism.
    Inget annat land i världen har helt öppet för nya medborgare med öppna dörrar utan det är en massa byråkrati bakom. Vill jag ex flytta till Australien så kan jag inte bara dra till en mäklarfirma och betala för ett hus, jag måste fixa massa papper innan jag ens får bo där. Australien har ganska mycket krav för att bli medborgare i landet, vad har det med rasism att göra?

Det finns tyvärr många människor i nöd. Det smärtar mig men tyvärr är det på tok för många för att man inte kan bortse från ekonomiska biten. Det kostar att integreras och hjälpa, så är det bara. Det är bara arbetskraftsinvandring för arbeten som kräver viss utbildning och dylikt som på riktigt ger inkomster till landet, resten kostar TILL STOR DEL genom att ex nyexaminerade gymansieungdomar inte får enklare instegsarbeten på arbetsmarknaden som inte kräver mer än några månaders/ nått års utbildning eller ingen utbildning alls.

Om jag ställer en motfråga till TS: Har du gett hälften av din lön till behövande? Inte?! Rasist! Du tycker alltså att du är bättre än folk i *--
    Jag finner det ungefär lika logiskt att du anses vara rasist för att du inte tänker på andra och delar med dig av din kaka men gör då det själv, inte via skattesedeln för andra mer ovilliga.

Sveriges ekonomi är inte så bra att man inte måste tänka innan.  // Rasist???

Svar på tråden Varför dalta med rasister???