• pölsan

Fortsätta med progesteron eller inte?

Fick ett efterlängtat + på stickan idag!
    Men så kommer det en massa frågor och jag kommer inte fram på telefon till barnmorskan. Men kanske nån där ute har lite koll? Jag har några vagitorier kavr och undrar om man ska eller kan fortsätta med dem nu efter plusset, är på rd 18 idag. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Fortsätta med progesteron eller inte?
  • isisisis

Jag vet inte hur gammal du är.
    Men är man lite äldre har man dåligt meed progeteron ofta.
    Har du nu tagit extra progesteron innan ,så skulle jag råda dig att fortsätta tom v 12.
    Moderkakan är inte bildad så den kan sörja för eget progesteron inan ndess.

• Väntan77

Till mig sa doktorn att när man fått ett plus skall man trappa ner efter metoden 3 i tre dagar 2 i två dagar och 1 i en dag. Sen slutar man. Då skall kroppen självproducera tillräckligt. Grattis ch lycka till!

• challis777

Jag tog till v. 12 (12+0) I v. 11 så trappade jag ned.
    Jag har haft ett MA tidigare.

Fortsätt med dem tills du får svar av din bm hur just DU ska göra.

och stort grattis till graviditeten!

• Mermaid78

Kan det skada om man fortsätter?

• pölsan

Tack för svar! Får hoppas på bättre tur i telefonkön på måndag så jag kan få svar i just mitt fall. Jag är 32 år. Har nån hört om fall det kan vara skadligt att ta vaggisarna får ni gärna berätta. Tack igen!

• isisisis
    pölsan skrev 2009-12-11 22:35:07 följande:
    Tack för svar! Får hoppas på bättre tur i telefonkön på måndag så jag kan få svar i just mitt fall. Jag är 32 år. Har nån hört om fall det kan vara skadligt att ta vaggisarna får ni gärna berätta. Tack igen!
    Det är INTE skadligt.
    Och du kan aldrig överdosera progesteronet.
    Det vet jag från säkra källor.
    Jag har själv gjort behandlingar i 5 år,lika länge har jag läst och lärt här och ute på nätet.

Du kan även maila www.reprocentralen123@yahoo.se
  • Lucindra

Jag är gravid i vecka 8 och har blivit ordinerad att fortfarande ta 6 st progesteron per dag. Tog även sprutor intramuskulärt med progesteron för några veckor sedan då jag fick en blödning, enligt ordination från läkaren på kliniken.

Svar på tråden Fortsätta med progesteron eller inte?