CathrinS skrev 2010-02-19 22:17:52 följande:
Jo..men tyvärr är det så när man lever på gränsen att man redan har tagit bort allt onödigt..o dessutom får försöka avstå en del nödvändigt.. :SMen hellre tid o ork m gumman än en massa pengar att köpa grejer för att döva ett dåligt samvete =)
Nja jag föredrar nog en stabil ekonomi OCH tid o ork för mina barn! Om man får välja alltså!
Jag vet inte hur det är med dig, men jag köper inte grejer till mig o barnen för att "döva ett dåligt samvete", men däremot tycker jag om att unna oss upplevelser i form av resor osv - om vi har möjlighet. För det har vi alla glädje av, att kunna resa bort tillsammans o bara umgås! Det värdesätter jag!
Att ha bil är väl mest ett ont måste, men jag är glad att jag har möjlighet att ha en iaf.
Att kunna spara till barnen tycker jag också är viktigt, för framtida bruk såsom körkort osv.
Vad jag menade var att det ena behöver inte utesluta det andra; enligt min erfarenhet så behöver man inte leva skralt bara för att man är ensamstående mamma eller pappa!
Självklart badar man inte i pengar (iaf inte jag!

), MEN jag har inte upplevt det som att vi har haft det skralt iaf, utan levt ganska så normalt