Snart vår tur skrev 2009-12-12 22:11:50 följande:
Varför helammar du än? Bara nyfiken! (absolut inte dömande) Är det ett val eller vill inte barnet ha annat? Hur ofta ammas barnet? Blir du inte helt trött av att amma ett så stort barn?..jag menar ett så stort barn äter ju rätt mycket. Du måste vara smal som en pinne?! Jag har en tös på 6 ½ månader som jag ammar. Inte helammar, men nästintill. Hon äter 1 portion mat/gröt per dag, resten ammas hon. Känner att jag måste försöka ge henne mer mat egentligen. Men vi stressar inte. Båda trivs med amningen. Men hon har inte ro att ligga still alltid utan blir det tråkigt så bits hon o kryper iväg! Unge! Huvudsaken är att hon äter mest mat när hon är 12-14 mån då hon ska börja dagis. Lite svårt att få bröstet av dagisfröknarna!
Anledningen till att jag helammar än är enkel, jag vill det

jag vet inte om hon vill ha någon annan mat, har inte provat. Hon ammas varannan- var 3e timme. Jag blir inte trött av att amma henne, tycker det är mysigt.. Nä, jag är inte särskilt smal (normal) och inte dottern heller (10 kg sist vi vägde henne) Jag har inte tänkt lämna henne på dagis förrens 2 årsåldern så tills dess har hon nog hunnit lära sig äta
Ttycker inte du ska stressa fram med maten, låt det ta den tid det tar!