• tanten28

pedofil eller inte?? hjälp mig!

hej hej jag vill ha era åsikter. jag är 31år o levt med min 28åriga man i över åtta år. men det tog slut för ett tag sen. men han har ingen lägenhet än så han kommer till mig varannan helg o tar hand om våra barn. förra gången han hade dom så tog han hem en tje o höll på med i MIN säng i MITT hus. hela helgen med en tjej han hade träffat i 20 min allt som allt innan. helt sjukt att blanda in barnen i ett sånt förhållande tycker jag dårå. inte nog med det han sa att hon var 20 först sen var hon 18. men sen kom sanningen fram hon är 16år 1,5 år äldre än min äldsta dotter. känner mig så äcklad av det där. min ex man har en 16åring en liten flicka runt snoppen. jag säger pedofil. alla andra säger nej hon är över 15år o lovlig. men vad fan. vad har en 28åring gemensamt med en 16åring??? så ge mig råd hur jag ska tackla det här. o är det rätt eller fel med ett sånt förhållande. hur fan kan hennes föräldrar tycka det är okej?? helt sjukt. vill höra era åsikter. tacksam för svar.

carpe diem
  • Svar på tråden pedofil eller inte?? hjälp mig!
  • Faile
    Skoghall81 skrev 2009-12-15 13:01:16 följande:
    Jag tycker själv att det låter mera som du är svartsjuk enligt mig.När jag var typ 19 år så var jag med en kvinna som var typ 40 år.Och så¨länge båda är med på det så gör han inget brotsligt alls.
    Säkert är det inte så kul att ens ex har sex i hennes säng, men detta med ålder känns nog värre när man har en dotter/son i samma ålder. Det är ju hennes barn liksom och då är det inte så konstigt om hon ser tjejen som ett barn.
  • Gooze

Jag tycker att det är äckligt att han hade sex med en 16-årig tjej i DIN säng.
    Säga vad man vill om åldersskillnader men det är DIN säng!
    Nej till att ex ska ha sex med unga eller inte unga tjejer i ens säng!
    Nån slags respekt får man väl ändå ha för sitt ex?!

• IdaVasterflo

Jag tycker inte att det är fel om en 16 årig tjej är tillsammans med en 28 årig kille. Det är inte alls så ovanligt med såna förhållanden.

• Pralin M

Nej, ålderskillnaden är väl lite udda, men skulle knappast kalla honom pedofil. Däremot ställer jag mig undrande till hans omdöme i övrigt. Jag tycker inte det är passande att låta barnen träffa en "flickvän" som han knappt känner själv. Inte heller var det speciellt taktfullt av honom att ta hem henne till ditt hem. Så i min bok är han en omdömeslös skitstövel, ingen pedofil.

• carita1974

Pralin M skrev 2009-12-15 21:47:28 följande:

Nej, ålderskillnaden är väl lite udda, men skulle knappast kalla honom pedofil. Däremot ställer jag mig undrande till hans omdöme i övrigt. Jag tycker inte det är passande att låta barnen träffa en "flickvän" som han knappt känner själv. Inte heller var det speciellt taktfullt av honom att ta hem henne till ditt hem. Så i min bok är han en omdömeslös skitstövel, ingen pedofil.
    Benägen att hålla med dej Pralin!
  • tanten28

nej jag är inte svartsjuk men äcklad av det här som sagt. jag har själv en ny pojkvän. men det är vidrigt att min dotter är 1,5år yngre. klart man funderar på om han tittar på mina döttrar oxå. det är sjukt att han håller på med henne i mitt hem o min säng. kram

carpe diem
  • Indigofera

Mitt utlåtande...

Pedofil=NEJ
    Pucko=JA

• tanten28

det känns som om han vill hämnas för att jag gjorde slut med honom. o ja jag fick barn vid 16år. med en kille som inte alls var lika gammal. o jag anser idag att det är fel att skaffa barn när man är barn själv. men jag ångrar mig definitivt inte ett dugg. men som sagt. det skiljet 12år. o hon försöker komma in i MIN familj med VÅRA barn inte hennes. dom behöver inte en syster till liksom. så är det ju. hon är ett barn o han SKA vara vuxen. så ser jag på det. o svartsjuk som sagt= NEJ vill inte ta i han med en tång ens. jag tycker han är äcklig som har ett 16 årigt barn runt snoppen, det är min åsikt. kom gärna  med fler åsikter ni med. han ska nu flytta  till den byn oxå nu. o vi har flytt ifrån den byn pga vi fick en person efter oss o har skyddad adress. men nu har mitt ex o han blivit VÄNNER o smider planer emot mig. o han ska nu flytta dit o tycker att barnen ska vara där jävla pucko. jag får nog ta kontakt med soc om mina barn ska vara i säkerhet?? snälla hjälp mig. jag är knäckt... kram

carpe diem
  • Waldo
    tanten28 skrev 2009-12-25 20:51:15 följande:
    det känns som om han vill hämnas för att jag gjorde slut med honom. o ja jag fick barn vid 16år. med en kille som inte alls var lika gammal. o jag anser idag att det är fel att skaffa barn när man är barn själv. men jag ångrar mig definitivt inte ett dugg. men som sagt. det skiljet 12år. o hon försöker komma in i MIN familj med VÅRA barn inte hennes. dom behöver inte en syster till liksom. så är det ju. hon är ett barn o han SKA vara vuxen. så ser jag på det. o svartsjuk som sagt= NEJ vill inte ta i han med en tång ens. jag tycker han är äcklig som har ett 16 årigt barn runt snoppen, det är min åsikt. kom gärna  med fler åsikter ni med. han ska nu flytta  till den byn oxå nu. o vi har flytt ifrån den byn pga vi fick en person efter oss o har skyddad adress. men nu har mitt ex o han blivit VÄNNER o smider planer emot mig. o han ska nu flytta dit o tycker att barnen ska vara där jävla pucko. jag får nog ta kontakt med soc om mina barn ska vara i säkerhet?? snälla hjälp mig. jag är knäckt... kram
    Nu blev ditt tänk jättekonstigt.
    Han är äcklig som har en 16 åring "runt snoppen"....
    Men för det första är det inte din snopp att ha åsikter om och sedan har du nog svårt att hävd den åsikten då du själv måste varit i den åldern när du fick barn

Att ditt ex smider planer mot dig med någon annan låter lite väl paranoidt. Det känns som din fantasi far iväg.

Vad är ditt problem egentligen?
    Att ditt ex har en ny?
    Att han ska flytta?
    Att han är kompis med en du inte gillar?
  • Svanflikkan85

enbart osmakligt i mina ögon

• 13årigkille

Han kan omöjligen vara pedofil, eftersom tjejen i fråga antagligen har kommit in i puberteten.
    Han skulle möjligtvis kunna vara hebefil, menmen.

• tårtmamman

Jag skulle säga att han är hebefil, han tänder på unga, men samtidigt utvecklade. Tonåringar alltså.

• ThomasKBA

Hmm säger så här..

1. Är inte "dina" barn är väl ändå "era" barn.. om han är pappan vill säga

2. enligt nya lagar så är sex med en 15 åring våldtäkt, dvs hon kan anmäla honom, sex med nån under 18 räknas som sexuellt uttnyttjande vilket ochså är straffbart.

så om hon får kalla fötter eller får för sig att det inte var så skoj. kan han sitta i skiten rätt rejält, sen att hennes föräldrar tillåter det tja vad skall man säga...

Har själv alltid haft yngre sambos ochså, eftersom jag anser ålder bara är en siffra och känslor har inte med det o göra.. MEN ditt ex skall nog tänka med huvudet där uppe..

Sen hemma hos dig så bestämmer du självklart, sen drar man inte in folk i sina barns liv om man inte vet det är seriöst. Men det är min åsikt..

/Thomas

• Reglementet

thomas

Eh, nej, sex med någon under 18 är inte olagligt. Om man inte våldtar dem då.

• ThomasKBA
    Reglementet skrev 2010-01-07 11:10:53 följande:
    thomasEh, nej, sex med någon under 18 är inte olagligt. Om man inte våldtar dem då.

Sex med någon under 18 räknas som utnyttjande av mindreårig vilket enligt lag är staffbart så JA..speciellt om det e stor åldersskillnad.. en äldre skall veta bättre..

Nya nya lagen kom 2005 ( kan ha fel årtal )

• Reglementet

thomas

Om den som är under 18 står i beroendeställning till den äldre ja. Som en lärare.

Inte annars.

• Buytheway

Jag förstår inte varför du släpper in honom om han beter sig på detta sätt?

Låt ett ex vara ett ex och stäng din dörr. För din och dina barns skull. 
  • Miss Cee

* Ja det är äckligt dåligt beteende att dra hem att ragg till sina barn och ha sex i din säng. Tala om för honom att han inte får ta hem brudar till ditt hem punkt slut.

* Nej han är inte pedofil. Visst är det stor åldersskillnad. det mest osmakliga är väl inte att han har sex med en 16 åring utan att han har en dotter/bonusdotter som är så nära i ålder. Kan inte vara kul för henne att pappa knullar tjejer i hennes hem som skulle kunna gå på hennes skola... det kanske kan vara värt att påpeka för honom.

* de behöver inte ha något gemensamt. De är uppenbarligen båda enbart ute efter att ha sex och då behövs det inga djupa samtal...

Markera dina gränser och i övrigt skit i det. Han verkar vilja att du ska bli svartsjuk.

• DiLo

Dessa relationer finns överallt, däremot är juh detta inte pedofilism, sedan hon är över 15.
    Mitt ex *17* blev tillsammans med en 26 åring.. nästan same shit..
    *Jag är 18 ska jag väl tillägga för att inte oroa folket*
    har flera tjejkompisar på 16-17 som är tillsammans med folk som är 10 år äldre..

Det är äckligt, jag håller med.. men det är ingenting man kan göra åt det. :P

Svar på tråden pedofil eller inte?? hjälp mig!