Dagis stängt för planeringsdag, vad tar jag för ledigt?
Dagis ska ha stängt för planeringsdag,
får jag då ta ut tillfällig föräldrapenning?
Dagis ska ha stängt för planeringsdag,
får jag då ta ut tillfällig föräldrapenning?
Ett tips till planeringsdagar är
OBS! Det funkar inte med alla alternativ
Ta med barnet till jobbet. Ifallom du har ett sånt jobb där barnet kan vara med och barnet är tillräckligt stort. Eller kanske kan barnet vara med på din partners jobb, eller annan släkting
Turas om att vara hemma med barnet
Ta tjänstledigt utan lön
Ta ut föräldrapennning
Turas om med andra föräldrar på dagis och ta hand om varandas barn
Lämna barnet hos en släkting
Ta ut semester
La Lola skrev 2009-12-16 10:01:30 följande:
När mina barn har planeringsdag på skolan vilket händer 4 ggr per läsår så är vi några föräldrar som turas om med att hjälpa varandra och ta hand om ens barn. Så på så sätt behöver vi inte vara hemma varje gång. Annars hade det nog varit kris då jag har 2 olika dagis plus skolan. Dessa dagar är ju oftast inte samtidigt. Så med andra ord handlar det om 12 olika tillfällen per år. Men jag tycker samtidigt att det är bra att dem har planeringsdagar så att våra barn får en bättre miljö inom barnomsorgen!
Hur gör man om man inte har nå semester kvar o inge föräldrar penning o arbetsplatsen vägrar godkänna tjänstledigt ? Var ska jag då ha barnen röda dagar när det är stängt på förskolan o planeringsarbetet mm om man inte får ta vab. Tror inte något dagis har öppet röda dagar. Men jag jobbar i vården så jag jobbar då .
Hur gör man om man inte har nå semester kvar o inge föräldrar penning o arbetsplatsen vägrar godkänna tjänstledigt ? Var ska jag då ha barnen röda dagar när det är stängt på förskolan o planeringsarbetet mm om man inte får ta vab. Tror inte något dagis har öppet röda dagar. Men jag jobbar i vården så jag jobbar då .
Jempa001, hos oss gick det att få jourplats på annan fsk de dagar de höll helt stängt. Vet att det var en på dotterns avdelning som nyttjade det. Dvs barnet får vara på en annan fsk den dagen.