Irriterar du dig på folk som skaffar många barn?
Förklara gärna varför.
Förklara gärna varför.
det är för många människor på jorden och vem som helst fattar att jordens resurser inte kan stötta det, maten börjar redan ta slut, massor av människor dör av svält varje år.
Till slut kommer lika många människor dö som människor som föds. problemet med detta är att vi inte kan bestämma när detta händer eller hur det händer.
nä jag blir avundsjuk
Jag irriterar mig om folk skaffar fler barn än de kan ta väl hand om, se, hinna med och uppfostra. För en del går gänsen vid 2 barn, för andra vid 4 barn, för några vid 7. När man passerar gränsen, då irriteras jag. Oavsett hur många barn man faktiskt har.
Tja, nu kommer jag faktiskt inte ihåg om jag redan svarat här..men isåfall är det nog rätt längesen och jag kan ju svara igen då..
Jag tycker det beror helt och hållet på ens förutsättningar. Om åtminstone en av föräldrarna har fast arbete och fixar att försörja många barn och man klarar att ta hand om dem på ett bra sätt, d v s uppfostra dem ordentligt så tycker jag det är helt ok! Även om jag inte fattar varför man t ex skulle vilja ha 8 eller 10 ungar..jag har själv 3 st och tycker det är fullt tillräckligt. Vi har några grannar som väntar sitt fjärde barn. Ingen av dem jobbar, ingen av dem har rätt till a-kassa och lever alltså helt och hållet på soc. Nu är de dessutom anmälda till soc av skolan för barnmisshandel, pappan har dragit ett av barnen hårt i håret mitt på skolgården. Barnen är alltid skitiga, risiga i håret, har smutsiga, trasiga, urvuxna kläder och skor. Dessutom är barnen fullständigt sjövilda och skiter fullständigt i vad föräldrarna säger till dem. Så i just det fallet tycker jag det rent ut sagt är för jävligt att de har ytterligare en unge på g. Stackars det barnet säger jag, vilket liv han/hon kommer att få. Och ytterligare en för oss skattebetalare att försörja..
Bara om de inte kan försörja dem eller ge dem en kärleksfull och bra uppväxt.
Ja lite. Men då menar jag många barn så som 6 eller 7 barn eller ännu fler. Det finns så många barn i sverige som har behov av en stödfamilj/fosterfamilj (eller adopteras men det blir ju en annan diskussion) och jag har svårt att förstå att man fortsätter producera egna efter ett stort antal istället för att bilda sin "storfamilj" tillsammans med de barn som behöver en extrafamilj.
Oh ja, jag är så JÄVLA arg på min mamma som födde mig! Att hon bara vågade! Hon hade ju redan 5 barn! Och min pappa hade 4! Fy 17 jag har haft det såååååå dåligt har inte fått nån tid med mina föräldrar och fattigt har det varit, oj oj oj *ironi*
Nej jag har inget problem med folk som skaffar många barn, jag har världens bästa föräldrar, världens bästa familj, har haft en bra uppväxt och är glad att jag finns. Dessutom är vi alla 7 högutbildade så vi är ingen belastning för samhället heller.
Så länge man kan ta hand om barnen har jag jag inget att göra med hur många barn man har. Det är upp till dem att avgöra hur många de vill ha och hur många de kan ta hand om.
Nej, verkligen inte.. Inte så länge dom tar hand om dem iallafall. Men det värsta som finns e folk som skaffar fler barn trots att de inte kan ta hand om de dom redan har.