Mitt huvud snurrar av funderingar.
Hej experten,
Jag har en fråga som tynger mig mycket och som jag inte kan sluta fundera på. Jag bor i en liten småstad som är belägrad av arbetslöshet och som är beroende av en stor bilindustri. Kanske du förstår vilken stad jag bor i. Här bor jag med mina man och våra två barn som är 8 och 4 år. Problemet är att vi önskar flytta upp till Sthlm. Min man är därifrån och vi bodde där ihop i 5 år innan vi flyttade ner hit för ca 4 år sedan. Anledningen var att mina föräldrar bor här och jag ville komma dom nära. Nu känner jag mig kvävd här. Har ångrat flytten alltsedan vi flyttade ner. Vi byggde ändå hus här och har varsitt bra jobb. Men vi har mer släkt däruppe. Barnen har många kusiner dom älskar. Mitt samvete nr 1 är att jag inte vågar flytta från mina föräldrar. Dom är äldre och har bara mig då min syster är sjuk på ett sjukhus i en annan stad. Mina barn är allt för mina föräldrar. Tänk när ngn av dom går bort, då blir den andre helt ensan. Samvete nr 2 är mina barn. Vågar jag rycka upp dom från den trygghet vi lever i nu? Tänk ifall dom blir mobbade? Finns det ngn ålder man brukar råda att göra sådana här saker innan eller efter? Mitt huvud snurrar av alla funderingar hela tiden samtidigt som jag inte trivs så bra här. Önskar svar och råd på mina funderingar.