The Biggest Loser skrev 2009-12-23 11:50:46 följande:
oh där är något som jag inte förstår du säger " ....jag bestämmer själv i de flesta frågor ex. hur mkt jag vill jobba.....hur hemmeet ska se ut, vilken mat som skall lagas, VILKA REGLER SOM GÄLLER KRING BARNEN osv"Att inte vilja veta hur ens hem ser ut eller bara skitna ner men inte vara med o städa upp att leva under de premisserna bläääää.Men det är bagatell jämnfört med att han skiter i barna o regler kring dem han bryr sig alltså inte vad som pågår i deras liv, skiter i föräldrarmöten, skiter i när de går o lägger sig, hur det går i skolan, när de kommer hem, vad de gör eller? varför skaffar man då barn om hela uppfostran o förnöjelsen o engagemanget skall ligga på den andra föräldern.o jag antar att det är du som städar o tar hand om hemmet i övrigt, du trivs med att jobba heltid utan för hemmet o sedan gå hem o jobba 40 timmar i veckan o ta hand om barnen helt själv?jag vet inte om det är nobelt eller bara rent utav sagt jävligt dumt.
oj vilka slutsatser du drar! är du alltid så fantasifull och duktig på att läsa in saker som inte stämmer? varför inte varas lite ödmjuk och fråga istället för att dra på högsta växeln och skrika och gapa om sådant som du inte vet något om?!
Jag vill verkligen inte han ska lägga sig i min heminredning , det är mitt intresse och jag skulle avsky om han la sig i det...han utför det jag vill gällande det, t.ex målar, tapetserar, far och köper möbler som JAG valt ut etc...och gu vad jag är glad jag får bestämma detta helt själv så man inte får in nån ful äcklig möbel som karln råkar gilla.
Skiter i barna? Hur sjutton lyckas du läsa in det?? Romska män är generellt oerhört goda familjefäder och pappor, de älskar sina barn och tar mycket hand om dem, så även min man!! Däremot så är jag mamma och kan och vet mer om t.ex omvårdnad än vad han gör, och därför bestämmer jag t.ex kring vilka kläder de har, sköter deras hygien till största del, ser till att de äter ordentligt osv. Han står för en annan fostran, den som gäller uppförande, där har han en större roll. Självklart går han på föräldramöten, skjutsar till dagis, skola, träningar och allt sånt som ingår. Barnen följr honom på hans aktiviteter så de lär sig det sociala livet från männens synvinkel, inte bara att hänga med kvinnorna och lära sig hur vi gör.
Javisst sköter jag hemmet men hur det skulle ta 40 timmar förstår jag inte? Jag lägger ca en timme per dag på matlagning, städning mm...och som sagt, barnen i en romsk familj tas hand om tillsammans, inte bara av kvinnan...jag vet inte vad du har för erfarenhet av relationer med tradiitonella könsroller, men däremot vet jag att du har massor med fördomar om dem, och att du inte är blyg för att vräka ur dig dem till höger och vänster.