• Mammar­oll
    Äldre 18 Dec 16:59
    4455 visningar
    9 svar
    9
    4455

    Vuxenmobbing

    De flesta av oss är rörande överens om att mobbing är fel, ofta fördande för den som drabbas. Vi vuxna oroar oss för att våra barn ska mobbas eller mobba. Men vad som skrämmer mig nästan än mer är vuxna som mobbar varandra. Som den gruppen på facebook som hoppar på en ensam tjej för att hon ställde sig på scenen bredvid sin pojkvän när han vann idol. Jag blir mörkrädd när vuxna, vars intellekt bör vara fullt utvecklade gör så mot andra. Hur ska vi då kunna lära våra barn rätt och fel? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Vuxenmobbing
  • Schnoo­glewoo­kiemus­h
    Äldre 18 Dec 17:11
    #1

    Ja, visst är det illa?
    Jag förstår inte hur man tänker när man försöker lära barnen att det är fel att mobbas, när man själv inte drar sig för att nedvärdera och kränka andra människor på ett så öppet sätt!


  • Mammar­oll
    Äldre 18 Dec 17:38
    #2
  • Mrs Winter
    Äldre 18 Dec 17:43
    #3

    Läste om det.Fruktansvärt vidrigt gjort.har själv blivit usatt för vuxenmobbing på mitt gamla jobb-




  • Äldre 24 Jan 14:20
    #4

    Ja vuxna kan verkligen vara vidriga mot varandra. Utfrysning, skitsnack, omplacerignar på arbetsplatsen, förekommer dagligdags på flera arbetsplatser runt om i landet...Vidriga kollegor, vidriga arbetsledare, chefter, personalvetare, ansvariga....Ingen gör nåt, ingen vågar göra nåt. Folk som dagligen går till jobbet med en klump i magen....ILLA! Och barn  gör som vuxna gör, inte som de säger...

  • Fröken­Swe
    Äldre 23 Feb 12:20
    #5

    Ja jag har också blivit utfryst på jobbet, känndes inget kul alls. Har aldrig känt mig så liten och konstig!!!

  • Skogsg­läntan
    Äldre 23 Feb 12:22
    #6

    Gör som i USA.


    Ta med ett automatvapen till fikarasten.
  • hemmaf­run
    Äldre 24 Feb 21:10
    #7

    Jag håller med så fort "vi" får chansen så gör man det..Här har jag sett trådar där folk som inte kan stå för vilka de är trycka ner och ge nedlåtande svar, det är mobbing det med.
    Jag är en ganska stark person och jag vet att rätt många kan nog göra sig rolig på min bekostnad särskillt för att jag "bjuder" på det och låter dem tycka att det är okej men varje gång är det lika sårande iaf.
    Det är jätte många vuxna sm tror att det är helt ok att trycka ner någon om det är i ändamål för sitt eget välbefinnande.
    Eller som i mitt fall det är ok att vara lite elak för att det ska kännas bättre för dem eftersom "jag har allt"..
    Min story är att jag är hemmafru i USA och har det ett ganska bra avslappnat liv och det har även uppskattas av gamla kompisar från Sverige flertal gånger då de vill hälsa på, men till varandra heter det att jag är bortskämd, dum, korkad, lever på sin man, sönder opererad, "hon tror att hon är något" osv.
    För ett par veckor sedan kom ett meil som inte var avsett till mig utan till en sluten mejl grupp men av misstag....
    Jag kände mig så sårad och så dum, alla hade enormt kul på min bekostnad och flera av dem hade under flera veckor bott i vårat hus..
    Så visst när vi lär våra barn att vara snälla mot alla...gäller det verkligen mellan vuxna också?
    Mvh Linda

  • Alcavi­ola
    Äldre 8 Apr 23:13
    #8

    Haha ja alla tycker ju att det är så feeel. Men de allra flesta tar chansen när den bjuds är min uppfattning, finns det ett hackoffer passar man på.

    Ja jag är fan inte förvånad av sånt som händer i usa bla..


    inlägg 7: Ja det är ju helt otroligt, avundsjuka och missundsamhet kallas det!

  • hemmaf­run
    Äldre 9 Apr 20:51
    #9

    Ja det är verkligen tråkigt, även här på föräldrarliv.
    Försökte i en tråd stötta en människa som utav en anonym blev hackad på..Jag fick 3 varningar!!!!Även om jag bara skrev att det borde vara fel att gömma sig bakom anonyma avatarer om man använder sig ut av det för att mobba andra..Väldigt märkligt..undrar om jag blir anmäld nu igen bara för att jag skrev detta..

Svar på tråden Vuxenmobbing