• Tuffs80

Barn som sover ute vid - 20

Har en son på 7 månader. Hur ska man klä honom om han ska klara sig utan att bli för kall/varm ute när det är kallt. Han föredrar att sova ute i barnvagnen. Sist hade han på sig en bomullsbody, fleecesparkbyxor, tjocksockar, fleece fodrade skinskor, tovade ullvantar med flecevantar utan på, jacka och byxor i fleece, en tunnare vinter overall. en virkad ullmössa med overallhuvan över. En tunnare åkpåse från quinny med ett får skinn i botten och tovad ullpläd över. ovan på allt en flecee filt. Men då vågade jag bara ha honom ute en stund. Jag brukar försöka ha så att man bara behöver öppna upp inte klä av när man tar in honom sovandes i vagnen. Hur brukar ni andra göra med era utesovare?

• Svar på tråden Barn som sover ute vid - 20
  • Barnklädesexperten

Hej 

Du tänker alldelens rätt när det gäller lager på lager principen, men det enda du kan tänka på är att ha en ullbody närmast kroppen som är lite varmare och reglerar tempraturen samt transporterar bort fukten om han skulle bli varm(vilket inte bomullen gör)vilket gör att han inte börjar frysa.
    Efter ett tag kan du ju alltid känna efter med handen innnanför kläderna så vet du med säkerhet om han fryser el inte.

Lycka till Mvh Therese

• Tuffs80

Sist körde jag med en fleecebody vilket funkade men skinnskorna kylde faktiskt så nu kör jag bara med tjocksockar. Har inte hittat en mjuk ullbody ännu

• Barnklädesexperten

Hej!

Flecce body låter som ett bra alternativ.Polarn o pyret har annars mjuka ullbodyn upp i stl 86-92 och även E- handel om du inte bor i närheten av en pop butik.

Lycka till mvh Therese

• Tuffs80

Tack ska spana in dom

Barnklädesexperten skrev 2010-01-11 18:10:26 följande:
    Hej! Flecce body låter som ett bra alternativ.Polarn o pyret har annars mjuka ullbodyn upp i stl 86-92 och även E- handel om du inte bor i närheten av en pop butik. Lycka till mvh Therese
Svar på tråden Barn som sover ute vid - 20