• challis777

Hur går man vidare om man INTE får mens av Provera?

Frågan gäller min syster. Hon har, liksom jag PCO. Jag har alltid fått mens av provera. Sen har jag ätit pergotime.

Nu har hon fått det utskrivet, ätit i två omgågar men INTE fått mens. Pergotime skulle hon få utskrivet senare.

Ingen har sagt vad hon ska göra när hon inte fått mens. Hon har bara fått återbesök om 3 månader.
    Jag tycker att det är konstigt. Har självklart sagt åt henne att hon måste ringa, men hon har inte gjort det än...

Nån annan som inte fått mens av Provera?
    Har ni fått andra tabletter eller dubbel dos eller vad?

• Svar på tråden Hur går man vidare om man INTE får mens av Provera?
  • Tvillingar11

Hur längesen var det hon tog sista proveratabletten?
    För mig tog det sex dagar innan mensen kom, det är därför jag frågar. Men om det går ett bra tag och mensen ej dyker upp så kan man väl börja med pergotime ändå. Det är många som gör det.

Det bästa är egentligen om hon ringer och hör.

• mammaNena

för mig kom mensen efter 5 dagar. Men bm/gyn sa att OM jag inte får mens så får jag absolut inte ta pergo för det kunde skada en eventuell graviditet. men klart hon borde ringa Om det nu är ett tag sen hon borde fått mens!

• challis777

Det är 5 dagar sedan. Men hon har också tazgit en 10 dagars kur förra månaden och inte fått mens då heller. Ska säga till henne igen att hon måste ringa.

• challis777

Nej. Och hon har inte haft mens på över 5 år. Hon är 29 år. Överviktig. Och har PCO. Sen vill hon ha barn, men har väldigt svårt för att prata om det.

Tom med mig, och jag har ju försökt i 7 år och gjort 5 ivf innan jag fick sonen. Så jag tycker ju att jag borde vara lätt att prata med eftersom jag gått igenom allt.
    Men hon har så svårt för att prata...

Men nu har hon ju fått en start i alla fall. Även om det inte funkat. Än... Har sagt att jag kan följa med är hon ska till läkare osv, men honn bara säger typ "Äh, ja vi får se..." och sen säger hon inget mer.

Svårt det här med barnlängtan. Och hur vi blir och reagerar. Själv ville jag prata med alla om det och var väldigt öppen med allt och har gråtit många tårar bland vänner. Hon väljer att sluta sig i sig själv och det är jobbigt för mig att se. Man önskar ju att ma kunde göra mer för att hjälpa.

Tack för era svar, ska tala med henne igen, och be henne ringa.

• Tvillingar11

Jag förstår dig samtidigt som jag känner igen mig själv i henne. Den enda som jag pratar med är min mamma. Jag vill inte heller berätta för vänner och syskon. Det kan vara en lättnad att berätta och kunna prata med dem, men det är samtidigt så svårt för det tär på en inombords och man stänger in sig på ett sätt.

Jag hoppas verkligen att det går bra för henne, men hur kommer det sig att hon ej sökt hjälp tidigare om hon ej haft mens på fem år. det är ganska lång tid och även om hon ej velat bli gravid så hade hon säkert få hjälp med att framkalla mensen på ngt sätt.

det finns ju även naturläkemedel att äta om man vill ge det en chans.
    Bidrottninggelé och vitex agnus castus- sök lite här på fl men också på nätet.

Svar på tråden Hur går man vidare om man INTE får mens av Provera?