• Böna

ARG-morsan har klippt hans hår

Här lämnar man sitt barn till mormor för några timmar och vad händer. Hon tar honom till frisören och klipper honom kort. Han har alltid haft långt hår. Det är inte själva klippningen jag är arg, det är att hon har vetat att vi inte vill klippa honom och inte respekterar detta utan passar på när inte vi är med. Blev så sur så att jag bara hämtade barnen och gick därifrån.
    Vad tycker ni om hennes handling? Vad ska jag säga till henne?

• Svar på tråden ARG-morsan har klippt hans hår
  • MammaLillfis

Så gör min sons farmor jämt. Jag & hans pappa är separerade sedan sonen var 6 månader och sedan dess har inte sonens farmor och farfar ens hälsat på mig. Hon klipper riktigt fult men har tyvärr inte själv den isikten så titt som tätt så får jag hämta en nyklippt son som ser ganska lustig ut på förskolan. Har sagt till sonens pappa men vad jag tycker spelar ju ingen roll...

• SuperDanil

Jag hade dödat min mamma. Hahahah  nej men skämt åsido nästan iallafall.

Nu är vår son 16 månader och kan inte välja själv, enligt mig. Så han ska ha långt hår!
    Han har världens skruvkorkar och Gud nåde den som klipper hans hår kort!
    Alla vet detta och tills han kan bestämma själv är det jag som bestämmer och då ska han ha långt och busigt hår

• GuLi

När jag var 6-år hände precis detta mig.. jag fick en jätteful killfrisyr och min mamma vart galen! Jag hade innan besöket hos herrfrisören.. (min mormor tänkte inte på att ta mig till en damfrisör!!) hade jag långt hår och fick sen en ful snagg!!! Förstår din ilska! Jag skulle inte bli glad om mina barn vart klippta i håret utan min vetskap!! Hoppas hon inte gör om det!!!

• pepprar

Inte en chans att varken min mor eller svärmor skulle våga något sådant utan lov från mig först. Låter helt befängt. Hon måste ha svårt att förstå sig på gränser eller så har du inte varit tydlig med var dom går.
    Min svärmor är hårfrissa men skulle aldrig ha klippt utan tillstånd. 

• Sscchh
    MammaLillfis skrev 2010-05-18 10:00:38 följande:
    Så gör min sons farmor jämt. Jag & hans pappa är separerade sedan sonen var 6 månader och sedan dess har inte sonens farmor och farfar ens hälsat på mig. Hon klipper riktigt fult men har tyvärr inte själv den isikten så titt som tätt så får jag hämta en nyklippt son som ser ganska lustig ut på förskolan. Har sagt till sonens pappa men vad jag tycker spelar ju ingen roll...
    Bara för att jävlas hade jag rakat sonens skalle, försök klippa honom nu granny :P
  • Koffie

Det har farmor också gjort - och jag blev rosenrasande. Jag kunde inte säga nåt på en gång, men min man fick ringa sin mor och skälla ut henne. Och nästa gång vi sågs tog jag också upp det och sa att det INTE var OK att klippa barnens hår utan att fråga om lov först.

• logg81

Nä fy vad arg jag hade blivit! Jag hade definitivt sagt något vid hämtning...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • willham

En gång hade barnen varit hos Farmor och min då 5 åriga lillkille var galen i StarWars och hade under en lång tid sparat en fläta så som Anakin Skywalker har och denna var han jättestolt över oh kilarna på dagis tyckte att det var stentufft...
    Ve och fasa....han kom hem från Farmor och inte bara det att hon hade klippt av honom flätan hon hade dessutom klippt honom själv och han såg som ni kanske förstår ut som en total katastrof..Det blev akutklippning!

• Bibbidi

Välj att framöver bara skicka kort på barnet till henne där ungen har långt hår... Photoshopat eller inte, framöver är det bara sådana kort som gäller. Oskyldig

• mewmew

Beror helt på. Om min son var över 7-8 år och ville klippa sig hade jag inte brytt mig. Då är han så stor att han själv ska få bestämma och vill mormor/farmor ombesörja det så stör det mig inte alls.

Om det däremot är ett mindre barn som inte har någon direkt egen vilja eller omdöme hade jag blivit sur.

• Kaxelina

Så gör farmor hela tiden. Luggen är asful och megakort. Blir skitarg på henne men inte fan lyssnar hon på mig.

• LivL
    Kaxelina skrev 2010-10-16 17:57:08 följande:
    Så gör farmor hela tiden. Luggen är asful och megakort. Blir skitarg på henne men inte fan lyssnar hon på mig.
    Kan du inte bara vagra lamna dit barnet..?
  • Cissela

Hände min yngsta dotter i somras. Hon hade hår till midja som var ngt slitet i topparna men inget akut, skulle vara brudnäbb på min lillebrors bröllop. Så passade dotterns farmor, min före detta svärmor henne och kapade håret 10 cm. Min dotter grät och jag var så arg, tror inte det händer igen... som brudnäbb blev det inte frisyren med infflätade blommor som var tänkt...

• Snälla Farmor

Men jösses!!! Aldrig i livet att jag skulle göra något sådant, jag är jättelycklig som har bra kontakt med ungarna och deras respektive. Men det hade jag nog inte haft om jag gjort något sådant.
    Barnens föräldrar är deras föräldrar och de som bestämmer över ALLT som rör barnen. Inte jag, jag är bara en lycklig farmor som får ha förmånen att träffa mina änglar. Det skulle jag aldrig vilja förstöra.
    Tack och lov växer hår ut igen i alla fall - och självklart ska du säga ifrån! BASTA :D

Kramar

• ica
    Snälla Farmor skrev 2010-11-16 15:10:13 följande:
    Men jösses!!! Aldrig i livet att jag skulle göra något sådant, jag är jättelycklig som har bra kontakt med ungarna och deras respektive. Men det hade jag nog inte haft om jag gjort något sådant.
    Barnens föräldrar är deras föräldrar och de som bestämmer över ALLT som rör barnen. Inte jag, jag är bara en lycklig farmor som får ha förmånen att träffa mina änglar. Det skulle jag aldrig vilja förstöra.
    Tack och lov växer hår ut igen i alla fall - och självklart ska du säga ifrån! BASTA :D

Kramar
    Precis!
  • CookieDragon

Mitt ex har rakat min pojkes hår när han avr där. 3 mm. Var mer än lovligt arg men det hjälptes inte, har hänt efter det oxå. Hans syster klipper pojken och hon är inte bra på det, hennes egna barn får gå till frissan...

Svar på tråden ARG-morsan har klippt hans hår