• Böna

ARG-morsan har klippt hans hår

Här lämnar man sitt barn till mormor för några timmar och vad händer. Hon tar honom till frisören och klipper honom kort. Han har alltid haft långt hår. Det är inte själva klippningen jag är arg, det är att hon har vetat att vi inte vill klippa honom och inte respekterar detta utan passar på när inte vi är med. Blev så sur så att jag bara hämtade barnen och gick därifrån.
    Vad tycker ni om hennes handling? Vad ska jag säga till henne?

• Svar på tråden ARG-morsan har klippt hans hår
  • unik89

du borde prata med henne och fråga vf hon gjorde så.

• Tittij

Jösses, jag hade blivit skogstokig!!!
    Säg till kärringen att respekterar hon inte era beslut så kommer hon inte få träffa barnbarnet igen!!!
    Du måste ju känna dig trygg med att lämna bort barnet..

• Humlet

Oerhört respektlöst!

Jättetrevligt att hon är en så engagerad mormor, men att dra barn till frisören mot föräldrars vilja är ett klart övertramp över linjen mellan engagerad och "överinvolverad".

Jävlar vad arg jag hade blivit

• Böna

Jag blev arg som fan. Nu kan man inte lita på henne så hon lär inte sitta barnvakt nåt mer på länge.

• latina

Min mamma är likadan,vet att hon gör det för att vara snäll men jag tycker att sånt är föräldrarnas uppgift. Så om hon gör något som inte jag gillar eller utan att fråga brukar jag bli arg och säga till på skarpen.
    Det känns som har tar åt sig och lyssnar på mig. Tycker du absolut ska prata med henne om hur du känner men kanske inte vara så hård med att inte låta henne vara med sitt barbarn(menade säker inte illa).

Om hon inte har gjort så här flera gånger fast hon vet vad du tycker så var inte så hård men visa att du blev arg och att du inte vill att hon ska ta egna beslut utan att fråga dig först.

Lycka till

• pigglet

Prata med henne - så där får det ju inte gå till! Jag hade blivit galen!!

• Christin3

Åh gud jag hade blivit galen!

Min Joanna vill inte ha lugg o hennes gammelfarmor säger alltid att småflickor ska ha lugg men jag vägrar just för att hon själv inte vill och för hon inte ska se ut som alla andra. Hade hon gjort någe dyl när hon var hos henne så hade jag nog inte valt mina ord!

• With a devilish smile

Jag hade nog tagit mig ett snack med personen, hade dock varit helt hysterisk om 

min dotter var klippt när jag kom & hämta henne.
    Tycker att det är respektlöst att mormorn gjorde detta med tanke på att hon visste om att ni "sparade" håret. 
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • Neko

Oj, jag blev sur när min mamma klippte vår son en gång när han varit där - då klippte hon bara lite (han hade kanske drygt axellångt och hon klippte page).

Svar på tråden ARG-morsan har klippt hans hår