My opinion skrev 2010-01-11 09:51:05 följande:
Jag fattar inte, slängde du dem utanför kommunhuset? hur fick kommunen annars reda på att du "protesterade" eller var det så att du överlät åt flanörer som inte skräpar ner att göra kommunen uppmärksam på behovet av en tunna. Slänger du allt annat skräp där du går och står, eller är det bara som hundägare du tycker det är ok?
Pinje skrev 2010-01-11 09:58:01 följande:
Va! Om du inte hittar en tunna får du väl ta med dig påsen hem! Om jag köper en chokladkaka och går på skogspromenad, kan jag inte slänga godispappret i skogen för att ingen soptunna finnes! (Dålig liknelse men kom inte på något annat) Alla tar hand om sitt eget skräp! Sedan får du ursäkta, men du är inte "duktig" som plockar, det är något som du skall göra! Hypotetisk fråga: Om ni är i skogen och ert blöjbarn bajsar, lämnar ni kvar bajsblöjan i skogen eller tar ni med den hem alt. till närmaste sopkorg? Och, jo, blöjor får vi i min kommun slänga i komposten!
Nä, jag tänker inte bär med mig bajs hem i fickan... Har många gånger gått runt med bajspåsen i över en halvtimma utan att hitta någon somtunna. Så när jag såg att flera andra hade lagt påsarna i en hög, så la jag min där med. Och man måste inte gå till komuunhuset för att de ska fatta vinken, eller ni kanske inte har gatusopare och sånt där ni bor? Det har vi här, så de har nog förmedlat problemet vidare. OCh jag brukar inte byta på mitt barn i skogen, och om jag gör det så har jag nog min barnvagn med mig och då lägger jag blöjan i korgen under vagnen, och det gör jag med bajspåsen med om jag har vagnen med, men jag tycker det är äckligt att stoppa det i fickan typ. Men finns ingen papperskorg får jag väl låta bli att plocka upp bajsen då, det verkar ju mer acceptabelt, och det är ju mer naturligt. Inte är det någon som tvingar katter och rävar att plocka upp sin skit. Och kan inte alla som rider plocka upp sina hästars skit, jävligt äckligt när de skiter mitt på gatan, min hund bajsar iaf i buskar och gräs.
Är ni lika rabiata med folk som fimpar på marken? Jag tycker inte det är ok att lägga bajspåsar på marken, men man ska inte behöva bära runt på det.
Jaja, er åsikt spelar inte så stor roll för min del ändå. Jag gör som jag gör, och ni som ni gör. Man skulle kunna balla ur på massa saker som folk gör men inte borde... röka ute bland folk, fimpa på marken, kasta tuggummi på marken, ha katter lösa ute, ha med barn på restauranger...
Och det är nog inte bara "vi hundägare" som tycker det är ok, för längs med de vägarna jag har pratat om har det legat massa skräp, godispapper, flaskor mm, och nu ligger även DE i de nya soptunnorna.