Ägglossning när???
Jag fick veta att jag har PCO för ca ett år sen. Har gått till några olika gynekologer för att dubbelkolla allt och för att jag inte har känt att jag får ordentliga svar på mina frågor. (Läs på internet har de sagt!) Jag har fått svar att jag inte kan få barn till svar som att de inte vetat om PCO så länge så det behöver inte alls vara oroande. Så förvirrande! Jag har ätit p-piller i många år och då haft regelbunden mens men ville sluta för att kolla min kropp och mens eftersom jag aldrig haft regelbunden mens. Fick Provera för att dra igång mensen eftersom den inte kom efter jag slutade med p-piller. Jag åt dem vid 2 tillfällen och nu har jag mens av sig själv ca var tredje månad ganska regelbundet. De 2 sista gångerna var den 22 september och 22 december som första dag med mens.
Min fråga: Hur kan jag kolla om jag har ägglossning däremellan? Jag vill veta om jag fungerar! Hur ska jag räkna ut ungefärligt när en ägglossning bör ske om det sker? Jag kan ju inte hålla på att ta ett ägglossningstest varenda dag!