• Ebenholtz

Träffar för infektionskänsliga barn och föräldrar i Stockholmstrakten!

Träffar för infektionskänsliga barn och föräldrar i Stockholmstrakten!

Hej!
    Jag är mamma till en glad och pigg ett-åring (15 månader).
    Tyvärr är han lungsjuk och väldigt infektionskänslig.
    Han kan inte börja på dagis än men är väldigt social och nyfiken.

Nu letar vi efter andra som vi:
    - infektionskänsliga barn
    - som inte åker kollektiv trafik
    - som inte går på aktiviteter eller affärer
    - är noga med handhygien
    - inte träffar förkylda männsikor

Tänkte att vi kunde arrangera träfar ett par ggr i månaden under våren. Om vi är en grupp
    kanske vi kunde anordna lite speciella utflykter. (Kanske kan man prata med Kulturhuset, Moderna museet
    Junibacken att få komma en timme innan dom öppnar..förslag mottages gärna.)

Hör av er om ni är intresserade!

Bästa hälsningar/
    Catrin

• Svar på tråden Träffar för infektionskänsliga barn och föräldrar i Stockholmstrakten!
  • Emmy K

Vilket jättebra initiativ!
    Skulle önska att jag bodde i Sthlm nu så att jag kunde bli med i "er" grupp. Jag har själv infektionsskänsliga tvillingar och vet hur jobbigt det är att isolera sig. Vi har mestadels väldigt tråkigt vintertid.

Vill bara tipsa om Stockholmsgruppen på Pyttelitens forum. Kanske du kan träffa andra familjer i liknande situation där.
    http://pytteliten.ning.com/groups

• mamma2ggr

Hade detta problemet förra året. Löste det genom att gå med i Friluftsfrämjandet och träffa andra endast utomhus. Inte en enda infektion fick något av mina barn. I Göteborg finns det en öppen förskola i Skatås som vissa dagar har sina aktiviteter utomhus. Det kanske finns i Stockholm med.

Lycka till! (En som vet att det inte är lätt att isolera sig....)

Svar på tråden Träffar för infektionskänsliga barn och föräldrar i Stockholmstrakten!