• anne h

HJÄLP! Nokia 3120 classic låst med säkerhetskod!!

HUR låser jag upp en Nokia 3120 classic som en av ungarna lyckats få på säkerhetslås/säkerhetskod på, dvs för tangenterna.. jag har inte koden, det kan vara hur många siffror som helst till den..

Letade på Nokias hemsida men fann inget..

Kan någon av er hjälpa mig?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden HJÄLP! Nokia 3120 classic låst med säkerhetskod!!
  • Pettz81

lösningen är nog att lämmna in den på service för att återställa telefonen till fabriksinställning, vi tar iaf 300:- för en sån sak

vart e telen köpt?
  • anne h
    Pettz81 skrev 2010-01-07 01:49:09 följande:
    lösningen är nog att lämmna in den på service för att återställa telefonen till fabriksinställning, vi tar iaf 300:- för en sån sak vart e telen köpt?
    hos Telia, förra julen..
  • Pettz81

kolla med dom vad dom ska ha för att skicka den till Anovo för service/upplåsning

• anne h
    Pettz81 skrev 2010-01-07 01:22:44 följande:
    hmm,,om du ringer till telefonen så släpper knapplåset tillfälligt och du bör kunna navigera i menyn med uppkopplat samtal,, men för att ställa om låskoden behöver du rätt kod, dilemma
    Fungerade inte, det heller.. den tjatade fortfarande om säkerhetskoden. tyvärr.
  • Pettz81

Då är det bara ser vice som gäller för att ta bort koden, kollat vad dom vill ha för att skicka den?

//Christoffer
  • Isfjord
    Pettz81 skrev 2010-01-07 23:27:51 följande:
    kolla med dom vad dom ska ha för att skicka den till Anovo för service/upplåsning
    Vilka butiker skickar till någon annan verkstad än Anovo?
    Så att jag vet var jag ska handla nästa gång och vilka jag ska undvika. Vill inte ha något mer med Anovo att göra, fått tillbaka telefonen för många gånger med samma fel och/eller nya fel
  • Isfjord
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-10-11 00:26:48 följande:
    Anovo är Latin och betyder "vi har dina elektronikprylar i minst 8 veckor"
Svar på tråden HJÄLP! Nokia 3120 classic låst med säkerhetskod!!