Bajsar blod!
I lördags när jag torkade mig efter att ha varit på toa så TYCKTE jag att jag såg en antydan till blod på papperet efteråt. Blev lite rädd men bestämde mig för att det säkert inte vad det, att jag såg fel helt enkelt.
Men, imorse kom det verkligen blod när jag torkade mig!!! Det var klarrött blod som vid mens och ganska mycket på papperet! Inte så att det droppade ner i toan men ändå rätt så mycket.
Ringde min VC direkt och har varit där nu på eftermiddagen. Fick ta hb, som var 144, alltså mycket bra. Läkaren menade att jag inte kan ha någon större eller allvarligare tarmblödning med ett så pass bra hb.
Han sa att han var övertygad om att blodet beror på hemorrojder som jag visserligen haft i flera år, men aldrig tidigare besvärats av...
Jag vet varken ut eller in. Har försökt att med spegel granska hemorrojderna, men kan inte se att det är något sår där eller så... Kanske sitter det längre in? Har inte heller varit hård i magen...
Finns det någon som har erfarenhet av blod i bajset? Jag håller på att flippa av oro!!