Gaytjej skrev 2010-06-09 17:06:16 följande:
Men alltså, egentligen borde ni ju ha ifrågasatt hennes frågor - men man är ju förstås inte så kaxig när man sitter där och bara vill bli föräldrar till sitt eget barn..
Ja, egentligen tyckte jag ju att vad som var värre än hennes frågor var mina svar, eftersom jag satt och försökte vara snäll, tillmötesgående, och säga vad jag trodde hon ville höra. Inget stolt ögonblick i mitt liv direkt, men när hon är kommunens enda familjesekreterare och vi är angelägna om att få igenom faderskapsutredning och adoption så snabbt och smidigt som möjligt så kändes det bäst att bita sig i tungan.
sahara sahara skrev 2010-06-09 17:27:54 följande:
Men vilka frågor! Vi fick rabbla namn, adress och personnummer, berätta vad dottern vägde vid födseln och visa legitimation. Det var allt.
För övrigt är vår faderskapsutredning äntligen nerlagd nu, sedan en vecka tillbaka, ungefär. Adoptionen gick igenom i början av april...
Jasså, jag har tagit för givet att faderskapsutredningen var tvungen att vara nedlagd innan man påbörjade adoptionsutredningen. Men då kanske man kan förbereda alla adoptionspapper redan nu också, och posta så fort bebisen är född.