Vad göra när man tappat bort passet?
Om två månader är det dags att åka på semester. Nu är mitt pass borta! Någon som vet om man kan söka nytt pass fast de andra är giltigt flera år till?
Om två månader är det dags att åka på semester. Nu är mitt pass borta! Någon som vet om man kan söka nytt pass fast de andra är giltigt flera år till?
Klart du kan skaffa nytt pass ändå. ÄR du säker på att du tappat passet hemma? Om du inte är det måte du göra en polisnmälan, så tt det läggs en spärr i det gamla passet.
De mest retsamma är att jag tror att passet finns hemma nånstans men jag vänder upp och ner på allt men hittar de inte
Slarvigt, jag vet. Har flyttat två gånger de senaste halvåret därav all oreda men jag ska ge de en sista chans idag.
Ring till polisen och fråga. Det är det bästa. Sedan har du ju tid på dig att skaffa ett nytt pass.
Tack för ditt svar, nu ska jag vända upp och ner på allt igen!
Har för mig att jag har sett de för inte allt för länge sedan men jag vet inte vart
Lycka till.
Titta in på polisen.se också, där kanske du kan få veta hur man gör?
Du kan när som hellst ansöka om nytt pass. säkrast är dock att göra en polisanmälan på det försvunna passet..
Tack för era svar, de värsta är ju att de kommer dyka upp ifall jag ansöker om ett nytt för så är de ju jämt
man kan skaffa ett såntdär "sålänge-pass" om du inte har de gammla, de tar en himla tid att få nytt. de gjorde vi iaf till min bror för ett par år sedan.
jag tappade bort mitt pass i flytten i Mras iår innan min KIna resa. man är alltid tvungen att polisanmäla det försvunna passet innan man skaffar ett nytt om det inte har gått ut! jag sa som det var att det försvann i flytten, men om jag inte polisamnälde det så fick jag inget nytt!
lycka till och trevlig resa!
Om jag inte hittar de får jag polisanmäla de och ansöka om nytt men hur lång tid innan resan tror ni jag behöver göra de för att vara säker på att hinna få de?
har för mig att det gick rätt fort! en-två veckor!
fast för 10 år sedan så tog de inte 5 dagar, de var därför vi hade ett som du sgäer provisoriskt pass. fast det kanske är olika beriende på hur mycket dom har att göra, vad vet jag
Jag tappade mitt pass vilket jag skulle resa utomland nästa vecka men tyvärr upptäckte jag att passet är borta.Och den jag är säcker på,är att det är nånstans hemma.Jag gjorde allt upp och ner men hittade inget.Vad ska jag göra?
Jag tappade min pass hemma när var tillbaka från semester i sist April .Fore vecka jag tänkte jag skall köpar biljett men jag hitta inte .jag har lata överallt i min lägenheten men jag hitta inte.Vad jag ska göra??????????