• NK80

    Vi som sökt/söker till polishögskolan 5.0

    5:e tråden!

    • skratt • gråt • lång väntan •  besked • lång väntan •  nervositet • besvikelse • glädje = En sökande till PHS vardag under en ansökningsomgång

    Välkomna till er som skall söka, har sökt eller bara är nyfiken på utbildningen!

    {#lang_emotions_sunny}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-25 22:05
    Vill du bli polis? Besök då: www.polisen.se/blipolis

    Där hittar du all information om hur du går till väga för att söka.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-25 22:12

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m37329580.html (nr1)

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m40320239.html (nr2)

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m45717435.html (nr3)

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m48132138.html (nr4)

  • Svar på tråden Vi som sökt/söker till polishögskolan 5.0
  • Mithrandir

    Har: Distans Umeå VT17
    Bytes mot: Distans Växjö VT17

    Personer som bor nära Umeå kan inte söka distans Umeå.
    Personer som bor nära Växjö kan inte söka distans Växjö.


    Vi kanske kan hjälpa varandra?


     

  • Mithrandir

    polisen.se/Aktuellt/Nyheter/2016/December/Besked-om-geografisk-placering-redan-vid-antagningen/

    "? Jag hoppas att vi kommer att uppfattas som en mer attraktiv arbetsgivare när vi redan vid utbildningsstart kan erbjuda var man får sin aspirantplacering, säger Petra Bergman, gruppchef på HR/kompetensförsörjning."


    Fattar inte hur de tänker. Får man reda på vid antagning att man måste flytta 50 mil för aspirant+tjänstgöring så kommer man ju tacka nej och söka nästa år. De kommer ju få katastrofala massavhopp.

    Jag har kommit in vår 2017. Jag är beredd att plugga på annan ort. Jag är beredd på att göra aspiranttjänst på annan ort. Jag är beredd på som tjänstgörande polis söka anställning på en annan ort inom länet så länge som det går dagpendla, så att jag till slut kan hitta en öppning på min närmaste polisstation. Men att redan från dag ett börja plugga med vetskapen att sälja gården, rycka upp barn från skolan, tvinga make/hustru att hitta nytt jobb? Då tackar man nej och söker igen. Det har de själva sett till eftersom de tagit bort spärrtiden för nästa ansökning...

    Man slutar aldrig förundras.
  • Polhem
    Mithrandir skrev 2016-12-19 17:34:41 följande:

    polisen.se/Aktuellt/Nyheter/2016/December/Besked-om-geografisk-placering-redan-vid-antagningen/

    "? Jag hoppas att vi kommer att uppfattas som en mer attraktiv arbetsgivare när vi redan vid utbildningsstart kan erbjuda var man får sin aspirantplacering, säger Petra Bergman, gruppchef på HR/kompetensförsörjning."


    Fattar inte hur de tänker. Får man reda på vid antagning att man måste flytta 50 mil för aspirant+tjänstgöring så kommer man ju tacka nej och söka nästa år. De kommer ju få katastrofala massavhopp.

    Jag har kommit in vår 2017. Jag är beredd att plugga på annan ort. Jag är beredd på att göra aspiranttjänst på annan ort. Jag är beredd på som tjänstgörande polis söka anställning på en annan ort inom länet så länge som det går dagpendla, så att jag till slut kan hitta en öppning på min närmaste polisstation. Men att redan från dag ett börja plugga med vetskapen att sälja gården, rycka upp barn från skolan, tvinga make/hustru att hitta nytt jobb? Då tackar man nej och söker igen. Det har de själva sett till eftersom de tagit bort spärrtiden för nästa ansökning...

    Man slutar aldrig förundras.
    Är väl jättebra att man i förväg vet om man får och var man får sin aspirantutbildning. Då är det lättare att planera.
  • Maria1982

    Bokade skidsemester v11 i tron om att rekryteringen skulle missa just den veckan... Icke! Är kallad mån v11

    Lagen om alltings jävlighet på den

  • Angsö

    Hur har det gått för alla på testerna inför HT 2017?

    Jag har som Maria sökt flera gånger och är 3 barns mamma. Klarade alla testerna nu i mars. Så nu håller jag tummarna ??????

  • Bytaaspirant

    Hej! Dammar av den här gamla tråden!

    Har kommit in på polisutbildningen men dock fått en aspirantplats som inte kommer att fungera. Är medveten  om att det är svårt att lösa men jag vill inte tacka nej till utbildningen på grund av detta utan försöker såklart få det att fungera på något sätt.

    Vi som kom in nu på HT-17 är de första som även får veta var aspiranten kommer att genomföras.

    Jag undrar om någon som kommit in på PHS HT-17 är intresserade av att försöka byta aspirantplats!

    Jag har fått område Stockholm syd men önskar komma närmre västkusten, gärna runt/i Göteborg.

    Om det är någon som kan tänka sig att försöka byta var god kontakta mig på byta.aspirant@hotmail.com

  • Bosse11

    Hallå alla som kanske väntar på besked. Jag är lite nojig hur det gick hos psykologen på en fråga jag fick. Om min kompis hade rökt cannabis på en fest. Vad man skulle gjort åt det.

    Skicka gärna om.

  • chadde
    Bosse11 skrev 2017-11-09 11:24:55 följande:

    Hallå alla som kanske väntar på besked. Jag är lite nojig hur det gick hos psykologen på en fråga jag fick. Om min kompis hade rökt cannabis på en fest. Vad man skulle gjort åt det.

    Skicka gärna om.


    haha vadå gjort? ringt polisen eller? herregud... 
  • Bosse11
    chadde skrev 2017-11-10 01:35:42 följande:

    haha vadå gjort? ringt polisen eller? herregud... 


    chadde skrev 2017-11-10 01:35:42 följande:

    haha vadå gjort? ringt polisen eller? herregud... 


    Haha, jag svarade fick en fråga hos psykologen, sen tog de upp den på säkerhetssamtalet efteråt. Jag svarade att jag skulle låta det vara och inte bry mig om han rökte cannabis. Tänkte bara se om jag var körd pga det svaret.
  • Buba26

    Jag ska gå och göra testerna om en månad. Är jätte nervös. 
    Har jobbat inom myndigheten i några år nu och kan det mesta men ändå. 
    Vad är det svåraste under rekryteringen?

  • Ant0n

    Gjorde testerna för ett tag sedan men misslyckades på dataprovet...
    Känner mig sjukt besviken och korkad. Är man mindre smart om man ej klarar det?
    har läst och klarat matte 3 iaf. Det som var matte C förut. Men eftersom det är ett begåvningstest känns det grymt dåligt.

  • Buba26
    Ant0n skrev 2018-03-17 23:50:29 följande:

    Gjorde testerna för ett tag sedan men misslyckades på dataprovet...
    Känner mig sjukt besviken och korkad. Är man mindre smart om man ej klarar det?
    har läst och klarat matte 3 iaf. Det som var matte C förut. Men eftersom det är ett begåvningstest känns det grymt dåligt.


    Jag är livrädd för att inte klara av data testet. 
    Jag försöker förbereda mig så gott jag kan. 

    Annars är jag inte så orolig för annat, då jag redan jobbar inom polisen. 
  • Texmex211

    Hejsan! Om man i hälsodeklarationen för polisutbildningen på rekryteringsmyndigheten meddelar att man inte har någon pälsdjursallergi. Kollar dom upp sånt och även annat i ens journaler på varje person??:)

    En annan fundering är på frågan om man uppsökt vård av någon annan anledning än de som tas upp i hälsodeklarationen.. hur menar dom där? Vad räknas till det, om man varit lite febrig och varit hos läkaren eller vadå? Ska man lämna de oskrivet om man inte har nå relevant att tillföra där?

    Mvh

  • Kaliberman

    Någon som vet? Jag har sökt in till polishögskolan 2019. Jag tränar så in i norden. Måste stärka kroppen och gå ner i vikt. Var rejält överviktig och har gått ner hela 18kg på  5 månader.
    När jag svarade på en massa frågor på nätet så kom det upp om doping. Självklart svarade jag nej. Men ser nu att substansen jag använder är dopingsklassad. Jag använder PWO: EXTREME från bantningspiller.org
    Min fråga är, när man gör medicintestet och när man blir kallad. Kollar dom efter sådana saker????
    Mvh/Anonym


  • SHB

    hur upplever ni psykologdelen?

    varit intagen på förhör då skolan anmälde oss för barnmisshandel ( finns absolut ingen sanning i det) 
    kan dom neka en pga av misstanken?
    tänk psykologen inte trior på mig?

  • Blomman164

    Hej alla!!

    jag är en kille på 20 år som ska pröva för att bli polis nu i oktober för andra gången ( jag åkte ut på konditionstestet förra gången). Nu har jag tränat en massa och har mycket bättre förutsättningar rent fysiskt:). Men jag har en fundering angående olika diagnoser och fysiska tillstånd. Jag själv har astma och har haft det sen liten. Nu mera är min astma i princip omärkbar men detta är inget jag nämnt på prövningen ändå. Helt enkelt för att jag tror att jag kommer bli bortvald rätt fort då. Hur ser det ut egentlige? kollar dem någonsin journaler som inte är deras och när gör dem det? Har någon här inne sökt och kommit in med nått tillstånd som dem mörkat?

    mvh

Svar på tråden Vi som sökt/söker till polishögskolan 5.0