det är inte ok att påpeka hur folk ser ut!
jag är nu närmare 30 och är trygg och stabil i mig själv men trots det är jag så ofattbart trött på att bli komenterad av folk jag inte ens känner!
jag är nu närmare 30 och är trygg och stabil i mig själv men trots det är jag så ofattbart trött på att bli komenterad av folk jag inte ens känner!
Ja herregud vad idioter det finns. Det är också lustigt att man alltid "får" påpeka att folk är långa elller smala men tex aldrig om folk är feta.
Jag håller med dig!
Jag har nämligen omvänt problem: Jag är jättekort. 149 cm lång =)
Ibland verkar det som att folk inte tror att jag vet om att jag är kort... "Shit, du är ju jätteliten" ... Nähäääää wow det har jag helt missat, liksom!
Ja visst är det irriterande! Jag är 157 cm och får stå ut med att mina syskon ställer mig rygg mot rygg mot sina barn och skrattar åt att de vuxit om mig, SEN FÅR JAG INTE BLI SUR FÖR DE MENAR JU INGET ILLA MED ATT KALLA MIG KORT! "Det är ditt problem om du blir ledsen för det är för att DU känner att det skulle vara något dåligt med att vara kort" Jahaaa! Det är det? För de skrattar inte för att de tycker att det är jävligt roligt att barnen vuxit om mig fast de "bara" är 14 (jag har inte vuxit en cm sen jag var i den åldern men shit the fucking same)!? De säger inte "hoppas mitt barn inte blir lika liten som du?" för att de tycker att det är fult att vara kort? GAAAH!!! Eller när polare refererar till mig som dvärg och skämtar om att jag inte skulle kunna åka karuseller, god damnit! Jag är inte 140!!! Jag ska sluta bli förvånad och mållös när folk säger så utan börja påpeka deras fysiska brister.
Förstår att det är sjukt irriterande. Jag tycker däremot inte det är så konstigt att det anses mer ok att påpeka om någon är lång eller smal eftersom det är egenskaper som anses positiva. Men ja, att hålla på och påpeka hur folk ser ut är idioti.
Bedan: Otroligt bra svar!
Nä men hur lång är din man då???
På jobbet är vi många som är korta, ja alla vi 4 på min avdelning är korta. På grannavdelningen arbetar den en som är över medellängd i alla fall. Är det så fel av oss att be honom, när han är i krokarna, ta ner nåt som står så högt att vi inte når eller hänga fast nåt högt upp istället för att dra fram en stege bara för att själva kunna göra det som tar honom typ 2 sekunder? Jag menar, att använda varandras olikheter, olikheter som gör att man har olika bra förutsättningar för att göra olika saker, är det fel?
Jag erkänner, jag är en sån som frågar hur lång långa tjejer är. Jag trodde helt ärligt inte att det var jobbigt. Jag tycker långa kvinnor är underbart vackert.
/Har lärt mig nåt
Min erfarenhet är att man inte får kommentera tjocka. När jag 12 blev jag väldigt "mobbad" i omklädningsrummet för att jag var så smal och hade såååå långa storkben. "Killar vill inte ha så smala tjejer" och "det ser ut som att du är anorektisk" har jag hört till leda. En gång var min gympalärare med i rummet när någon sa att jag var "så smal att det var läskigt". När jag då svarade tillbaka att jag "hellre ser ut så här än är fet" så fick jag fan bannor av läraren. Man får inte mobba de som är tjockare än en själv! Nä, men de som är smalare får man tydligen...
Idag har jag stött på de som sa detta, och det känns skönt att de tittar på mina långa ben och smala kropp med avund.. Jävla idioter.
Nu fick jag också avreagera mig. Tack TS
Undrar faktiskt i smyg hur lång din man är *förlåt*