• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Machiavellitest, vad får du?

En kul grej som har med etik och filosofi att göra, inte speciellt vetenskapligt men kan vara intressant ändå eftersom det tar upp en del frågor.

www.salon.com/books/it/1999/09/13/machtest/

Fritt fram att diskutera någon av frågorna i testet eller poäng om man vill och vågar det.

Hur Machiavelliska är vi här på FL?

Ja, jag har bytt signatur och ja den betyder något.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Machiavellitest, vad får du?
  • PiceaX
    Stinky skrev 2010-01-21 17:49:45 följande:
    Visst är det fantastiskt roligt! Där tycker vi likadant. Tack själv!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ja, den här tråden kanske kan vara intressant att föra upp till ytan, om inte annat för att få ett större statistiskt underlag och för att se om något har förändrats.

Jag tänkte sätta en bild här men den första bilden som kom upp när jag sökte på "bump thread" skulle nog bara bekräfta mig som ytlig.

I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Blackbird

Jag fick 62 poäng...

Conscience is dead
  • Magrat
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-12-29 19:48:49 följande:
    Ja, den här tråden kanske kan vara intressant att föra upp till ytan, om inte annat för att få ett större statistiskt underlag och för att se om något har förändrats.

Jag tänkte sätta en bild här men den första bilden som kom upp när jag sökte på "bump thread" skulle nog bara bekräfta mig som ytlig.
    Jag var ju tvungen att googla bara för det.
    I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • M C

Jag gjorde den då och fick samma ungefär. 63 nu, måste kolla vad jag fick då.
    Bra bild förresten.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C

Okej, 54 då. Vad är annorlunda? Jag vet att jag nog ändrat åsikt när det gäller att det är klokast att smöra för viktiga människor. Jag skulle aldrig göra det men det är ff klokt.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Blackbird
    M C skrev 2010-12-30 09:59:04 följande:
    Okej, 54 då. Vad är annorlunda? Jag vet att jag nog ändrat åsikt när det gäller att det är klokast att smöra för viktiga människor. Jag skulle aldrig göra det men det är ff klokt.
    Jag känner likadant. Känner mig låg och utan integritet. Skulle nog inte göra det egentligen eftersom det skulle ta emot hårt, men har förstått att det är vad som krävs ibland. Usch!
    Conscience is dead
  • Naoko

Jag vet inte om jag har gjort testet innan i en tidigare inkarnation ... 58 fick jag iallafall. 

• Pentagram

62.

Jag tillägger att även om jag är cynisk nog att inse att man kan komma långt i vårt samhälle med oärlighet, manipulation osv så försöker jag ändå leva efter en något bättre moral än så.

Svar på tråden Machiavellitest, vad får du?