• Anonym (otrygg)

hon gör slut hela tiden

jag och min flickvän har ett underbart liv tillsammans, vi bråkar aldrig om nåt vardagligt. Sexet är som hos de flesta som varit tillsammans nåra år. Ibland ofta ibland sällan, går i vågor. Men nu till det som tynger mig. Jag är en person som behöver mkt bekräftelse, min flickvän är inte alls så, men oftast funkar det. Tills jag känner mig osäker och pressar henne om sina känslor för mig. det slutar alltid med osämja oh hon säger massa saker om att hon inte vet om jag är den rätta för henne, om vi ska va tillsammans och att hon inte vet om hon bara är tillsammans för min skull. jag älskar henne jättemkt och kan inte föreställa mig ett liv utan henne. vi har planer på att skaffa barn, men när det där kommer upp verkar det som om det är jag oh inte hon som vill, trots att vi bestämt det tillsammans och att jag väl uttryckligen sagt att det absolut inte är nån brådska om hon är osäker. men hon vill säger hon. Men sen när det blir sådär så verkar hon vilja göra slut. jag är den som pratar och lyckas gång på gång få henne in på "mitt" spår igen, hittar förklaringar till alla känslor och allt som händer. sen vill hon alltid fortsätta med mig, hon ber om förlåtelse för att hon velar och säger att hon älskar mig. Jag vet inte om hon gör det faktiskt, för varför skulle hon annars säga saker som det. en gång sa hon faktiskt att hon inte älskar mig att hon inte är attraherad av mig och att hon ville göra slut. men sen blir att bättre efter att jag pratat med henne. då verkar hon älska mig, vill ha sex och är mysig. jag tror att jag tvingar henne för att hon vet hur förkrossad jag kommer bli. känner mig orolig och änglig mest av tiden. livrädd för att hon kommer lämna mig. en dag kommer hon göra det på riktigt det vet jag.

vad ska jag göra? om hon inte älskar mig borde hon inte då bara dra, en gång för alla? eller övertalar jag henne? känner mig usel och otillräcklig. mår skit.

• Svar på tråden hon gör slut hela tiden
  • Anonym

Tycker det låter som om hon har ett stort bekräftetelsebehov hon också fast att det utspelar sig på ett annat sätt. Hon testar dina känslor, hotar med att göra slut och funderar på om hon känner rätt, allt för att göra dig osäker och hon bekräftad när du säger hur rätt hon/ni är och hur mkt du älskar henne.

• Anonym (otrygg)
    Anonym skrev 2010-01-21 19:14:14 följande:
    Tycker det låter som om hon har ett stort bekräftetelsebehov hon också fast att det utspelar sig på ett annat sätt. Hon testar dina känslor, hotar med att göra slut och funderar på om hon känner rätt, allt för att göra dig osäker och hon bekräftad när du säger hur rätt hon/ni är och hur mkt du älskar henne.
    önskar att du har rätt. men jag tror inte det är så. är verkar verkligen vara osäker. hon har vid flera tillfällen sagt att hon tvekar ibland.
  • Anonym (ilse)

I alla förhållanden går det ju upp och ned. Jag kan också ibland drabbas av ett stort tomrum då jag verkligen undrar om jag är kvar i det här förhållandet för att jag gillar min partner och har det okej i livet, men utan att älska på det sätt som jag tycker krävs i en kärleksrelation.

Det har hänt flera gånger, men det brukar vara väldigt kortvarigt och jag brukar få en stark känsla av ånger efteråt. Oftast är det i samband med att något har inträffat (stort eller smått) som fått mig att tvivla på att min sambo verkligen bryr sig om på djupet eftersom det inte verkar gå in hur ledsen/sorgsen jag är. Det är kopplat till en känsla av stor ensamhet. Som tur är brukar det snabbt ordna sig. Jag får bevis för att jag är älskad i en annan situation och jag känner åter den där varma känslan blomma upp och kan inte förstå hur jag dagen innan kunde tvivla. Det är ju vi. Förhoppningsvis för resten av livet.

Kanske är det likadant för din flickvän - att hon tappar tron en kort stund då hon inte förstår hur du kan tvivla på hennes kärlek. Hon kanske blir osäker på om det spelar någon roll hur mycket hon visar att hon älskar dig (på sitt, i dina ögon kanske ibland otydliga sätt) för du ser det ju inte ändå. Och så ser hon dig på ett annat sätt efter en stund och all kärlek bubblar fram igen.

Hoppas att du förstår vad jag menar.

• Anonym (otrygg)

tack...

• Anonym (otrygg)

men det skulle oxå  kunna vara så att hon inte orkar göra slut, bryta upp och flytta. jag skulle aldrig säga till ngn att jag inte älskar denne för att få bekräftelse... det sårar ju jättemkt.jag känner inte att jag kan lita på hennes känslor o ännu mindre för var gång som hon säger att hon tvekar. då blir det värre. jag frågar mer o så går det bara runt. ´när det kommer till mys o så är det oftast jag som tar initiativ. kan känner mig faktiskt inte speciellt älskad. kanske ibland. men det är verkligen vid få tillfällen.

• Anonym

Antingen säger hon bara så för att hon känner sig stressad när du pressar henne på bekräftelse, eller så är hon osäker på vad hon vill.

Ta upp saken vid ett tillfälle när ni inte bråkar, säg att du inte orkar ha det så och fråga vad hon tycker att ni ska göra åt saken. På eller av, liksom. 
  • Gaytjej

Ni verkar ha hamnat i ngn form av 'bekräftelserace' som hon hela tiden tycks leda... 

Jag tycker att du ska försöka vända på den otrygga leken. Säg till flickvännen att du är trött på att vara osäker, trött på att vara den som hela tiden tar initiativ och att det nu är upp till henne för en gångs skull att visa att du faktiskt är betydelsefull för henne. Sedan får du försöka att ha is i magen och vänta ut henne, hon har ju förmodligen aldrig behövt känna efter riktigt förut och kanske rent av känt sig trängd?!

Jag tror att ert förhållande behöver bli mer 'jämnlikt' på den här punkten ifall bägge två ska kunna må bra och för att det hela ska kunna hålla i längden! Att vilja ha lite bekräftelse då och då är väl helt OK, men inte om det hela tiden är den ena som driver den andra till att att 'tigga' om det. Det är inte särskilt rättvist och jag förstår att du känner dig otrygg!

ÄR sedan tjejen inte kär i dig längre så är det nog dags att bryta upp, hur tufft det än må vara. Du förtjänar bättre än att vara ihop med någon som är ihop med dig av lättja och slentrian...! (OBS OBS därmed inte sagt att jag tror att det är så!)

Lycka till, hoppas ni kommer ur det här hamsterhjulet och hittar den där underbara tryggheten hos varandra =)

www.donationsradet.se - Ditt beslut kan rädda liv!
Svar på tråden hon gör slut hela tiden