• JenniiP

Alltid läckande blöja!

Hej på er.
    Som rubriken lyder har vi problem här hemma med blöjor som läcker i princip VARJE gång min son bajsar (han är 4,5 månader).
    Han är så lös så det liksom rinner ut både från sidorna och upp på ryggen.
    Han provat både pampers och libero med rätt stl men ingen av dom håller tätt.

Nu undrar jag om någon har eller har haft samma problem, och som kan tipsa om någon blöja som håller tätt??

Vi har fått otroligt fina fläckar på en hel del av hans kläder också, så tänkte även fråga om någon vet hur man får bort bajsfläckarna från kläderna?
    :)
    Det går nämligen inte bort med vanligt tvättmedel.

Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Alltid läckande blöja!
  • Kya

kom ihåg att fixa till "kjolen" på blöjorna, det är viktigt för att de ska kunna hålla tätt.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • JenniiP
    Kya skrev 2010-01-22 22:16:46 följande:
    kom ihåg att fixa till "kjolen" på blöjorna, det är viktigt för att de ska kunna hålla tätt.
    Jaa det är vi noga med! Men som sagt hans lår kanske är lite för smala i och med att han är så lång..
  • Kya
    JenniiP skrev 2010-01-22 22:18:31 följande:
    Jaa det är vi noga med! Men som sagt hans lår kanske är lite för smala i och med att han är så lång..
    japp jag skulle nästan testa att gå ner en storlek. och som sagt alltid fixa till kjolen.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • JenniiP
    Kya skrev 2010-01-22 22:20:08 följande:
    japp jag skulle nästan testa att gå ner en storlek. och som sagt alltid fixa till kjolen.
    Ja jo men då blir nästa problem att de blir för låga i ryggen!! Och det är där som det läcker mest.. ska nog ta och testa någon annan sort än libero trots allt {#lang_emotions_tongue_out}
  • Zuffo
    zora6 skrev 2010-01-22 21:39:23 följande:
    Testa att dra åt blöjan lite mer och lägg snoppen neråt. Inte mycket att lägga ner oftast men....:)Lycka till
    Haha! Ja, jag ska göra det =)
  • mysak79

Galltvål finns bla på alla hemtex.

älskade underbara
  • Zuffo
    mysak79 skrev 2010-01-25 15:04:40 följande:
    Galltvål finns bla på alla hemtex.
    Japp! Finns både fast och flytande
  • JenniiP

Kan uppdatera lite här..

Galltvålen var suverän tack för tipset!

Sedan har vi provat lidl blöjorna och fastnat för dom! De sitter jättebra på vår lilla pojk.

• Trynträ

Jag gör så här om det kommer bajs på kläderna. Då blir det inga fläckar. Vänder byxorna ut och in så bajset kommer utåt, häller på flytande Neutral tvättmedel på fläcken och sen in i tvättmaskinen och tvättar som vanligt. Tar en extra sköljning också. Låter inte plagget ligga utan tvättar på en gång.

• JenniiP
    Trynträ skrev 2010-03-01 19:48:50 följande:
    Jag gör så här om det kommer bajs på kläderna. Då blir det inga fläckar. Vänder byxorna ut och in så bajset kommer utåt, häller på flytande Neutral tvättmedel på fläcken och sen in i tvättmaskinen och tvättar som vanligt. Tar en extra sköljning också. Låter inte plagget ligga utan tvättar på en gång.
    Jo det är ett bra tips om man har egen tvättmaskin.
    Vi har dessvärre tvättstuga så inte alltid man får tid när man vill! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Trynträ
    JenniiP skrev 2010-03-02 18:32:18 följande:
    Jo det är ett bra tips om man har egen tvättmaskin.Vi har dessvärre tvättstuga så inte alltid man får tid när man vill!
    Ja då är det lite värre förstår jag. Fast det kanske funkar om de får ligga några dagar också.
Svar på tråden Alltid läckande blöja!