Movie Freak skrev 2010-02-02 21:10:12 följande:
jag tar inte åt mig av allt... men (o jag förstår att det är svårare för dig att se på detta ur fakta synpunkt eftersom du varit där), men igen varken min eller andras (normalfuntade människor
iaf) syn är särskilt konstig eller tråkig. det är fakta att alla inte överlever det säger du själv, det är fakta att alla som överlever inte överlever utan men stora som små, det är fakta att allt liv är inte rätt eller värt att rädda.Funktionshinder o handikapp är inga problem idagens samhälle o jag kan inte riktigt ge dig en lista på vad som är räddnings värt o inte eftersom jag inte kan tillräckligt mkt för att ge ett bra, vettigt eller gediget svar.Det jag säger är att det är problematiskt att födas efter 23 veckor o innan
iaf vecka 34, det är varken lätt, optimalt, osv jag är inte ute efter att önska livet ur dina barn eller andras utan hävdar bara att 23 veckor gamla foster är foster egentligen o det är inte så konstigt att det inte är livsdugliga barn o överlever då. De som överlever utan större konsekvenser o men är ju underbart att det blir så givetvis.
Ja det är verkligen ingen dans på rosor att vara född så tidigt!
Och jag håller med dig, det är inte rätt att kämpa för ett liv som ändå inte kommer ha ett liv, ja du förstår. Men jag tycker ändå inte det är rätt att säga att barnen som kommer i den veckan skulle vara mindre livsdugliga. Det finns barn som föds i normal tid som behöver hjälp och inte skulle man säga så om dem..
Och jag såg inte mina barn som foster utan som småsmåsmå bebisar.. Men där ser vi alla olika.
Jag kan ju säga så att vi kom hem i v 36, väldigt tidigt. Alltså utvecklades mina barn som ett barn hade gjort i magen.. Vilket jag tycker är fantastiskt att det ens går när de är så små..
Tyvärr är det inte så för alla.
Om du skulle få barn lika tidigt som mig, när hade du kallat ditt barn för bebis och inte foster?