• chscarlett

13 årig tar naken foto

Jag har en styvdotter som inte är nån anna flicka lik. HAr aldrig varit med om att en flicka i 13 år ålder håller på med de saker hon gör. Hon tar naken kort på sig själv bla och andra väldigt utmanade kort, jag hittade dessa kort på våran dator efter att hon har sparat dem samt antagligen lag ut dem nån stans. Pratade med min man om det och han förskte pratade med henne men till svar får man de har jag gjort länge och tror du jag bryr mig om de eller. När man föröker berätta för henne att det kan vara väldigt farligt och att en tjej i den åldern inte skall göra de i huvudtaget. Men men. Hon bor hos sin mamma ca 67 mil i från oss och det är väldigt sällan som hon är hos oss så vad kan man göra förutom att försöka prata med henne och försöka få henne att förstå. Men då vaken hennes mamma eller hon verkar bry sig vad i hela friden skall man göra???? Blir så otroligt handlings förlammad när de gäller detta både jag och min man blir förtvivlad för de kommer verkligen att sluta illa och de vill vi verkligen inte så hon kan vara väldigt go och rar då hon inte är som en annan tonårs tjej. Hjälp är det någon som kan komma några bra ord.

• Svar på tråden 13 årig tar naken foto
  • Pruttiluskan

Du känner inte mig, du vet inte vad jag gått igenom i hela min uppväxt!
    Jag blev misshandlad sen jag var bebis & ingen brydde sig...först när jag gick i 9:an så rymde jag hemifrån!
    Snälla nån!!! Tror du inte att jag vill ALLA barns bästa???
    Tror du att jag vill att dessa stackars barn hamnar snett?
    Så jävla mycket som jag fått kämpa i mitt liv...första gången jag vågade anmäla min pappa hade jag fått muskel skada...de las ner pga brist på bevis! =O

Barn orkar & vågar oftast inte för de vet inte hur de ska gå till väga!
    ...Innan något värre händer!!!
    Tänk OM hon träffar massa typer från nätet så hon hamnar i fel krets osv!?

Stinky skrev 2010-01-25 23:47:23 följande:
  • Stinky
    Pruttiluskan skrev 2010-01-25 23:52:10 följande:
    Du känner inte mig, du vet inte vad jag gått igenom i hela min uppväxt! Jag blev misshandlad sen jag var bebis & ingen brydde sig...först när jag gick i 9:an så rymde jag hemifrån! Snälla nån!!! Tror du inte att jag vill ALLA barns bästa??? Tror du att jag vill att dessa stackars barn hamnar snett? Så jävla mycket som jag fått kämpa i mitt liv...första gången jag vågade anmäla min pappa hade jag fått muskel skada...de las ner pga brist på bevis! =O Barn orkar & vågar oftast inte för de vet inte hur de ska gå till väga! ...Innan något värre händer!!! Tänk OM hon träffar massa typer från nätet så hon hamnar i fel krets osv!?
    Oj. Du behöver nog kontakta allmänpsykiatrin så du slipper fläka ut ditt liv i en tråd på FL på det där viset.
  • Pruttiluskan

Fattar inte folk som inte öppnar ögonen för barn!
    Tycker otroligt synd om denna lilla flickan!
    Förlåt att jag bryr mig om barnens bästa!

Tror det skulle vara väldigt vettigt att ha flickan hos er TS!
    Hon behöver bryta de gamla fönstret nu innan något ännu värre sker!
    Kramar!

Stinky skrev 2010-01-25 23:53:52 följande:
  • tfo

hon verkar inte må bra alls hos sin mamma, kanske låter tungt men borde nog överväga att ni går ihop tillsammans, du, hennes pappa, och mamma..eller bara pappa och mamma (om mamman kanske har ngt emot dig) och prata om att din styvdotter får bo mer hemma hos er?

• Stinky
    Pruttiluskan skrev 2010-01-25 23:57:50 följande:
    Fattar inte folk som inte öppnar ögonen för barn! Tycker otroligt synd om denna lilla flickan! Förlåt att jag bryr mig om barnens bästa! Tror det skulle vara väldigt vettigt att ha flickan hos er TS! Hon behöver bryta de gamla fönstret nu innan något ännu värre sker! Kramar!
    Tråden handlar inte om folk som inte "öppnar ögonen för barn". Tråden handlar om en 13-åring som fläker ut sig på nätet, som redan verkar ha kontakt med en psykolog, alt. soc.stöd, och hur man ska få henne att förstå att det inte är bra.
  • Queenie70

Tror inte att det är särskilt ovanligt eller "avvikande" att göra detta tyvärr..Kolla vilken kontaktsite som helst så ser du halv eller helnakna småtjejjer som putar med läpparna och trycker upp myggbetten i kameran. Däremot ska man ju självklart försöka få stopp på detta om man upptäcker det, vilket de flesta föräldrar aldrig gör.

• Pruttiluskan

Tanken jag fick...
    Mamman kanske har gjort liknande & dottern hittat de i datorn & "trott att det är normalt eller fattat de som att det är så vuxen världen är"... =S

Mamman kan ha dator förbud hemma för dottern...anser hon inte att det är en lösning..jadu...då vette fan! =S

Mamman måste lära sig att sätta gränser!

• Pruttiluskan

Om dottern absolut måste ha en telefon så finns såna utan kamera fortfarande!
    ...Det är med en lösning!

• chscarlett
    Pruttiluskan skrev 2010-01-26 00:08:02 följande:
    Tanken jag fick...Mamman kanske har gjort liknande & dottern hittat de i datorn & "trott att det är normalt eller fattat de som att det är så vuxen världen är"... =SMamman kan ha dator förbud hemma för dottern...anser hon inte att det är en lösning..jadu...då vette fan! =SMamman måste lära sig att sätta gränser!
    Om jag hade fått bestämma hade hon inte fått använda en dator alls om hon gör på de viset hon gör samt att jag skulle nog tom ta ifrån mobilen enbart för att sätta en fot om att de hon gör är väldigt fel. Men vad fick hon inte i julklapp av sin mor jo en alleles egen laptop. Jippi verkligen  bra or not.
    Hennes mamma har aldrig satt gränser tror inte hon varit som en riktig mamma till henne heller utan har haft någon form av girlfriends relation med sin dotter enbart för att hon inte vetat hur hon skall vara en mamma. Hon fick en henne ungt hon var 16 år jag tror att det har väldigt mkt med saken att göra. Hon har inte fått "lekt av sig" eller vad man skall säga. Vi har alla gjort lite saker man kan ha ångrat så här i efter hand men då var vi singlar och hade inga barn. Hon har nog levt loppan och hennes dotter får se på. Ska man inte göra tycker jag.
    Hennes far hade vårdnaden om henne mellan hon var 3 och 6-7 år gammal om jag inte mins helt fel sen så enligt min man så mutade hennes mor med något som skulle få henne att välja att bo hos sin mamma Som aldrig i hela sitt liv har jobbat eller något likande utan har gått på socialen i hela sitt liv.
    JAg känner mig så himmla handlingslös att jag inte kan göra något. Hon får komma för oss, visst vi kommer garanterat att ha ett helvete den första tiden men de är det värt om man kan ändra hennes beteende. MEn hon vägrar hon vill inte. JAg skulle inte vilja tvinga henne heller.
  • chscarlett
    tfo skrev 2010-01-25 23:59:24 följande:
    hon verkar inte må bra alls hos sin mamma, kanske låter tungt men borde nog överväga att ni går ihop tillsammans, du, hennes pappa, och mamma..eller bara pappa och mamma (om mamman kanske har ngt emot dig) och prata om att din styvdotter får bo mer hemma hos er?
    Om de skulle gå skulle de vara bra, men tyvärr så har de varit så mkt mellan hennes mamma och pappa att de klarar knappt att hålla sams. HAr försökt att prata med minman om det att de är inte lönt att höja rösten eller likande för då får varken hon eller han ut något av deras samtal. rent ut sagt de är väldigt odrägliga mot varandra. Tror nog inte att jag är så populär hos dottern, JAg tog hennes far ifrån henne då han bestämde sig för att flytta till (inga krav fån min sida jag hade kunnat flytta) det är väldigt långt 67mil . men jag vet inte. 
  • Pruttiluskan
    chscarlett skrev 201Ba0-01-29 22:42:44 följande:
    Om jag hade fått bestämma hade hon inte fått använda en dator alls om hon gör på de viset hon gör samt att jag skulle nog tom ta ifrån mobilen enbart för att sätta en fot om att de hon gör är väldigt fel. Men vad fick hon inte i julklapp av sin mor jo en alleles egen laptop. Jippi verkligen  bra or not. Hennes mamma har aldrig satt gränser tror inte hon varit som en riktig mamma till henne heller utan har haft någon form av girlfriends relation med sin dotter enbart för att hon inte vetat hur hon skall vara en mamma. Hon fick en henne ungt hon var 16 år jag tror att det har väldigt mkt med saken att göra. Hon har inte fått "lekt av sig" eller vad man skall säga. Vi har alla gjort lite saker man kan ha ångrat så här i efter hand men då var vi singlar och hade inga barn. Hon har nog levt loppan och hennes dotter får se på. Ska man inte göra tycker jag. Hennes far hade vårdnaden om henne mellan hon var 3 och 6-7 år gammal om jag inte mins helt fel sen så enligt min man så mutade hennes mor med något som skulle få henne att välja att bo hos sin mamma Som aldrig i hela sitt liv har jobbat eller något likande utan har gått på socialen i hela sitt liv. JAg känner mig så himmla handlingslös att jag inte kan göra något. Hon får komma för oss, visst vi kommer garanterat att ha ett helvete den första tiden men de är det värt om man kan ändra hennes beteende. MEn hon vägrar hon vill inte. JAg skulle inte vilja tvinga henne heller.
    Bamsekramar till er!!!
    Tycker ni ska göra allt för att få flickan från sin mamma iallfall innan hon tar ännu ett steg!
    Jag kan inte säga att ni ska, utan bara min åsikt!
  • Koloraturell

Stinky, du säger det jag tänker så mina ord kan stanna hos mig.

• DiLo

Maybe she's just proud of what god gave her?... have you ever concidered that? :D

• chscarlett
    DiLo skrev 2010-12-20 15:09:30 följande:
    Maybe she's just proud of what god gave her?... have you ever concidered that? :D
    Hon är inte stolt vöer de hon har hon är miss nöjd vill göra den ena efter den andra operationen allt detta som hon visar gör hon för att söka någon sorts bekräftelse en tjej/ flicka i den åldern skall inte behöva söka de..
  • kaffekatten

Din beskrivning låter precis som  min styvdotter. Hon tar samma typ av kort och skickar på mms, hennes mamma är mer kompis än mamma och sätter inga gränser... det är skittuft att vara bonusförälder då. Har tyvärr inga råd att ge då vi sitter i samma sits och känner oss rådvilla, men vill iaf skicka en styrkekram och säga att du (tyvärr) inte är ensam om detta...

• chscarlett
    kaffekatten skrev 2010-12-25 22:36:21 följande:

Din beskrivning låter precis som  min styvdotter. Hon tar samma typ av kort och skickar på mms, hennes mamma är mer kompis än mamma och sätter inga gränser... det är skittuft att vara bonusförälder då. Har tyvärr inga råd att ge då vi sitter i samma sits och känner oss rådvilla, men vill iaf skicka en styrkekram och säga att du (tyvärr) inte är ensam om detta...

Tack för ditt svar, då är man alltså inte ensam...
  • lycklig90

tyvärr är det inte så ovanligt att unga tjejer tar nakenfoto eller lättklädda foton på sig själva. Både jag och mina vänner gjorde det i smyg, men jag la aldrig ut några bilder på någon sida. Däremot tror jag att jag skickade någon bild till någon okänd kille på någon chatt.

Det är hemskt och man tänker inte riktigt på vad som kan hända, att bilderna kan komma ut osv.
    Men enda anledningen jag kan komma på nu var väl att man ville visa upp sig, man ville ha kommentarer om att man såg snygg ut.  Jag kommer ihåg att några av kompisarna inte gjorde de, och de var dom som inte hade fått några bröst än och så.

Vill inte försvara tjejen, men det är inte så ovanligt som många verka tro!
    Sen att hennes mamma inte verka bry sig låter konstigt, kanske är så att hon försöker prata med dottern?

Svar på tråden 13 årig tar naken foto