bvc
finns det ngt bvc i stockholmstrakten där det finns föräldragrupper - regnbågsgrupper. där personalen även har erfarenhet av regnbågsfamiljer?
finns det ngt bvc i stockholmstrakten där det finns föräldragrupper - regnbågsgrupper. där personalen även har erfarenhet av regnbågsfamiljer?
helst södra stockholm
HAr inte Mammamia även BVC verksamhet likväl som MVC? Jag tror det.. kolla deras hemsida. :)
oj då.. mama mia heter dom visst.. inte lätt. :)
Mama Mia Söder har inte BVC-verksamhet (däremot Mama Mia Karlaplan). Vet faktiskt ingen BVC som har regnbågsgrupper. Tyvärr... På vår (Ekens på Söder) är vi inte den enda regnbågsfamiljen och det är ju skönt, men någon särskild grupp finns inte.
jo. karlaplan e ju en bit från oss. :) vore skönt med lite närmre.
Förutom Öppna förskolan i Hammarby Sjöstad känner jag inte heller till någon regnbågs-bvc eller annan verksamhet för småbarnsfamiljer. Ute i Bagis där vi bor fullkomligt vimlar det av regnbågsfamiljer så här har bvc god erfarenhet. Vilket vi har märkt och tyckt om! Så är det nog på flera ställen runt om i Stockholmsområdet.
Varför inte en helt vanlig BVC grupp? Vi stor trivs i vår!
Vi går på Gullmarsplan med vår son som är sju veckor. Någon mer som går där? Ingen som ska börja föräldragrupp där månne?
Tillägg: Gördis på Gullmarsplan är väldigt naturlig och ställer inte till med några konstigheter. Om någon vill ha tips alltså..
På barnakuten träffade vi en kvinnlig läkare som verkade tycka att det var helkonstigt att vi var två mammor. Hon vände sig uteslutande till mig som biomamma. Därefter kom en annan kvinnlig läkare som var kanon!
Vad jobbigt Yran! Det är jätte viktigt att då hela tiden påpeka att båda är mammor. Är men extra kaxig kan man ju säg till..
Nu mera vänder sig personal på olika instutioner mest mot mig som fött för att jag är den som är mest på. förut märktes det ju efte som jag ammade. Men jag var jätte noga med att alltid visa att min fru oxå var mamma. Men dt finns tyvärr många ovisa och många puckon.