• zazla

Ni som är tjocka

Nu har jag en liten tjej som är inne i den här stora "varför/hurdå"-perioden och jag fasar för dagen som hon kommer att börja fråga saker öppet om människor på stan (det har redan börjat men än så länge har ingen hört hennes frågor än). "Varför har hon glasögon" eller "varför sitter han i rullstol" kan jag hantera men vad sjutton säger man om hon frågar varför någon är tjock? Rent spontant skulle jag ju vilja svara att den personen kanske inte äter så bra mat men det kan man kanske inte göra. Så ni som är tjocka; om ett barn frågade sin mamma ( så att ni hörde) vad hade ni önskat att föräldern svarade?

• Svar på tråden Ni som är tjocka
  • Weyoun
    Viccy skrev 2010-02-14 08:45:38 följande:
    VA??? Var står det att ts har synpunkter på tjocka människor???
    ooops! Läste det nu
  • anjasmamma
    Viccy skrev 2010-02-14 08:45:38 följande:
    VA???Var står det att ts har synpunkter på tjocka människor???
    Står väl inte ordagrannt, men hon skulle ju förklara för sin 4-åring att tjocka människor äter dåligt och är för lat för att röra sig...
  • vampyria2

Ja som de flesta andra här inne så tycker jag att man säger att alla är olika, det säger jag till mina barn  när de undrar över saker och brukar även påpeka att visst är det kul att ingen är lika dan {#lang_emotions_dreamer}

• Weyoun
    anjasmamma skrev 2010-02-14 08:55:41 följande:
    Står väl inte ordagrannt, men hon skulle ju förklara för sin 4-åring att tjocka människor äter dåligt och är för lat för att röra sig...
    Såg det sen
  • Lady Dahmer

TS!

"människor kommer i alla storlekar, visst är det fantastiskt?!"

"Det finns stora människor och små människor, mjuka människor, hårda människor -- hon ser väldigt mjuk ut tycker du inte? Hon är nog mysig att krama!"

osv

/tjock och pedagog

Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Selfish Geene
    lokisse skrev 2010-01-28 13:21:14 följande:
     det enda som jag tror att man skulle bli sur av är om man hävdar att det har med lathet att gjöra för det är väldigt sällan fallet.
    Är det verkligen "väldigt sällan" någon är tjock pga lathet? Jag blir då tjock när jag är lat, blir inte andra det?

(Men jag håller med om att det är ohyffsat att utgå ifrån att en person är lat och framförallt att säga det så att den stackars människan hör)
  • Mrs Charles
    Bonanza skrev 2010-02-14 08:34:17 följande:
    Alla är olika. Så enkelt är det. Att gå in på förklaringar bakom varför någon är tjock och någon annan är ful är ju lite onödigt. Jag har svårare med frågan "varför tror de på något som inte finns" när man diskuterar religiösa. Vad ska man svara på det egentligen?
    Då kan man svara "ingen vet ju om det finns eller inte, mamma tror inte att de finns men pelle tror. alla är vi olika och tror olika saker."
  • Mrs Charles
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 16:22:49 följande:
    hade jag inte varit lat så hade jag antagligen inte blivit så tjock.
    Jag blev tjock när jag var deppig, jag är fortfarande tjock för att jag är lat.
  • Lady Dahmer
    Mrs Charles skrev 2010-02-16 16:28:58 följande:
    Jag blev tjock när jag var deppig, jag är fortfarande tjock för att jag är lat.
    jag blev nog tjock för att jag gillar mat, men hade jag inte varit så jävla lat så hade jag tagit tag i det innan det gick så långt.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lördagkväll

Sen tycker jag att det är så stor skillnad på om barnet frågar varför någon är tjock än: titta en tjockis.. Att undra saker är helt naturligt och det får man förklara för dom.. Att alla är olika, att nån kan ha skadat sig osv.. Men När barnet bara säger: titta en tjockis, så anser iaf jag att man ska säga att så säger man inte..

Jag och lillkillen var och badade för ett tag sen då det kom en tjej med ett amputerat ben, då var det ju bara att förklara så smidigt som möjligt att det kanske hänt pga en olycka, eller sjukdom eller så.. =)

Svar på tråden Ni som är tjocka