• liebfraumilch

Sambo/gift hur ofta får du blommor av din partner?

Alla hjärtans dag närmar sig. Jag är lite nyfiken på hur ofta som framförallt ni kvinnor blir uppvaktade med blommor eller liknande av era sambos eller makar. Jag tycker att jag har tagit med väldigt många svarsalternativ men har säkert missat något. Välj i såfall det som ligger närmast. Motivera gärna och skriv om ni är nöjda och glada med hur det är.

♥ Sarah 080419 ♥ & BF 100430
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sambo/gift hur ofta får du blommor av din partner?
  • ashera

Aldrig, och jag vill inte ha några heller.

• FannyGioia

Aldrig, eftersom han har lärt sig att jag inte uppskattar sådant.

Let the monsters see you smile. Let them see you smiling.
  • Vindfall

Aldrig, jag vill inte ha och det vet han om.

Livet går fort nu...
  • Sockerkopp

Brukar få några rosor då vi firar årsdag tillsammans. Har hänt nån gång att han kommit hem med en bukett tulpaner som han i sin tur har fått från en kund (romantiskt va?) {#lang_emotions_wink} Äh, men blommor vissnar ju ändå. Speciellt här hemma, vi är båda urusla på att hålla blommor levande.

• dellelgarin

De enda blommorna jag gillar är liljor och det har jag fått när jag "förtjänat" det =)

Lycka
  • Jossebell
    Blgebo skrev 2010-01-29 16:26:51 följande:
    Har aldrig fått, och kommer förmodligen aldrig få, eftersom han vet vad jag tycker om snittblommor... de är dyra, och vissnar på någon dag. Bättre att bjuda ut mig på middag
    intressant jämnförelse, för maten kan man säga vissnar och försvinner på 12 timmar men jag förstår hur du menar
  • S vali s

Sällan eller ja egentligen aldrig de blommor jag har fått av honom har varit de han fått när han blivit avtackad från div. styresleuppdrag eller blivit uppvaktad av annan anledning.
    Men det går liksom på ett ut, jag har aldrig uppvaktat honom med blommor heller för den delen vi har helt enkelt valt andra sätt att visa vår kärlek på

Den late får brått när det blir kväll
  • Elli47

Aldrig. Jag är inte förtjust i blommor och så brukar vi inte köpa något åt varann, det har vi slutat med för längesen!

• dellelgarin

Kom och tänka på min pappa som köper blommor till mamma säkert en gång i månaden, ser han fina tulpaner i affären köper han med hem, mamma ÄLSKAR tulpaner.

De har varit ett par i mer än 30 år, så alla gör ju olika =)

Lycka
  • vindil

Jag har aldrig fått blommor av honom.

• natalkaneur

Ofta men utan anledning, aldrig på alla hjärtans dag eller kvinnors dag. Under de senaste 3 månaderna har jag fått en bukett rosor varje vecka.

• Meddelande borttaget
  • Melerad ögonfärg

Svor för ca 20 år sen att aldrig köpa blommor igen till min sambo. Efter att hon skickade mig tillbaka till blomsteraffären för att lämna tillbaka snittblommorna. Det  höll i ärlighetens namn på att ta slut den kvällen. Jag hade spontanköpt blommorna och tyckte det var slöseri, eftersom de dessutom kom från en dyr florist. Skämdes arslet av mig när jag bad att få göra ett återköp.
    Men igår beställde jag ett par träningsskor till henne som jag vet att hon behöver. Återstår att se om de åker tillbaka?

• Kirenaj68

Jag ger min fru blommor 3 ggr/år. Hennes födelsedag, Alla hjärtans dag, samt vår bröllopsdag. Kan jag visa henne min kärlek med så lite bjuder jag på det. Jag ser ju hur glad hon blir.

• Anonym (Eternell)

Jag fick många blommor av mina första killar och även av ett par manliga vänner, men det var längesen. Vill inte ha stora buketter, bara en enda fin blomma hade gjort mig glad.

Sen har jag oftast sagt att jag inte vill ha. Men har nu kommit på att det är mest i självförsvar. För om jag säger till min man att jag inte vill ha några blommor slipper jag bli besviken när jag inte får några.

En man som inte uppskattar sin kvinna gör det väldigt lätt för andra män att få hennes uppmärksamhet.

• KimLinnefeldt

Det händer ibland, oftast spontant och utan att jag fyller år eller så. Jag gillar det, gillar alla ömhetsbevis från henne. Uppskattande ord, initiativ till sex, komplimanger för kläder, en klapp, en kram. 

Jag köper godis till henne. Hon muttrar något om "feeder". Sen slukar hon tacksamt en påse godis.

• Anonym (Si)

En gång om året i genomsnitt. Inte alltid kopplat till något särskilt. Senast var nog för ett halvår sedan när vi haft ett litet tjafs och han ville be om ursäkt. Jag blir glad när jag får det men saknar det inte heller när jag inte får det. Han skämmer bort mig på andra sätt som känns mer ?relevanta?. Han fixar alltid bra presenter på jul och födelsedag och han gör god cappuccino till mig eller kaffe på sängen nästan varje dag. Han ger mig komplimanger och är snäll och kärleksfull för det mesta. Han är den som gör mest hemma om man jämför för han har mer energi än jag. Så kanske är jag som borde köpa blommor 😂 men jag pussar och kramar honom och säger snälla saker istället. Det har varit en väldigt bra relation hittills även om vi har haft toppar och dalar under 15 år tillsammans ☺️

• KimLinnefeldt
    Anonym (Si) skrev 2025-12-11 17:51:15 följande:

En gång om året i genomsnitt. Inte alltid kopplat till något särskilt. Senast var nog för ett halvår sedan när vi haft ett litet tjafs och han ville be om ursäkt. Jag blir glad när jag får det men saknar det inte heller när jag inte får det. Han skämmer bort mig på andra sätt som känns mer ?relevanta?. Han fixar alltid bra presenter på jul och födelsedag och han gör god cappuccino till mig eller kaffe på sängen nästan varje dag. Han ger mig komplimanger och är snäll och kärleksfull för det mesta. Han är den som gör mest hemma om man jämför för han har mer energi än jag. Så kanske är jag som borde köpa blommor 😂 men jag pussar och kramar honom och säger snälla saker istället. Det har varit en väldigt bra relation hittills även om vi har haft toppar och dalar under 15 år tillsammans ☺️

Underbart att höra.
  • Anonym (Särbo)

Min nuvarande beskrev mig väldigt väl när han gav mig LEGO-rosor (att bygga ihop själv) i födelsedagspresent: 

"Jag vet att du uppskattar detta betydligt mer än en blomsterbukett" vilket är helt sant. En blombukett är alltid fint men den vissnar och dör efter en kort tid. Ge mig hellre en krukväxt (dom är enkel att sköta för annars riskerar jag att döda den med) eller något annat du vet att jag gillar. I inflyttningspresent fick jag ett stycke kött tex, just för att han känner mig. 

Mina LEGO-rosor tittar jag på varje dag och blir varm i kroppen för att han känner mig. 

Svar på tråden Sambo/gift hur ofta får du blommor av din partner?