• Vivvi

NAN 1 HA?

Har hört att NAN skulle vara lite bättre för magen och eftersom sonen (8 dagar gammal) är stenhård i magen i nu när vi använder Semper så skickade jag maken till affären för att köpa NAN. På paketet står det NAN 1 HA. Är det rätt eller finns det två sorter? Har för mig att jag sett förpackningar där det bara står NAN men jag kan ju ha fel. Vad är i så fall skillnaden mellan dem?
    Hur byter jag ersättning till den lille? Ska man börja med att byta ut nåt mål eller blandar man de olika sorterna? Känner mig helt förvirrad.

• Svar på tråden NAN 1 HA?
  • Inkalinka

Vi kör bara med Nan ha 1 och har gjort sen början. Var en slump att vi köpte just HA, men det funkar och nu vill vi inte byta. Kör med NAN 1 färdigblandad ibland oxå. Finns tyvärr inte faärdigblandad nan ha vad jag har sett.

Max, 091201
  • ElmaJ
    Inkalinka skrev 2010-01-31 22:14:01 följande:
    Vi kör bara med Nan ha 1 och har gjort sen början. Var en slump att vi köpte just HA, men det funkar och nu vill vi inte byta. Kör med NAN 1 färdigblandad ibland oxå. Finns tyvärr inte faärdigblandad nan ha vad jag har sett.
    På Ica Maxi har de färdigblandad NAN HA 1*tipsar*
  • Inkalinka
    ElmaJ skrev 2010-02-01 15:33:51 följande:
    På Ica Maxi har de färdigblandad NAN HA 1*tipsar*
    Tack! {#lang_emotions_dreamer}
    Max, 091201
  • Vivvi

Jaha...vi provade då NAN 1 HA och lillen spydde upp nästan hela målet... och det fullkomligen sprutade ut kan jag tillägga.
    Jag ska göra ett nytt försök men tror att jag blandar ut det med annan ersättning först som en "övergång" ifall det nu var så att magen reagerade. Ja, vi får se vad det blir av det hela!

• Mamma Tes
    Vivvi skrev 2010-02-05 13:05:37 följande:
    Jaha...vi provade då NAN 1 HA och lillen spydde upp nästan hela målet... och det fullkomligen sprutade ut kan jag tillägga. Jag ska göra ett nytt försök men tror att jag blandar ut det med annan ersättning först som en "övergång" ifall det nu var så att magen reagerade. Ja, vi får se vad det blir av det hela!
    Brukar du ge honom hela målet på en gång? Om du gör det, testa istället att rapa honom efter halva och sedan erbjuda mer. Så gör min dotter om hon äter för fort och för mycket på en gång.
  • bebecka
    Jaha...vi provade då NAN 1 HA och lillen spydde upp nästan hela målet... och det fullkomligen sprutade ut kan jag tillägga.
    Jag ska göra ett nytt försök men tror att jag blandar ut det med annan ersättning först som en "övergång" ifall det nu var så att magen reagerade. Ja, vi får se vad det blir av det hela!

Ett tipps är att dom första 2 dagarna ge väldigt lite. Alltså minsta möjliga och låt magen vila emellan. Våran dotter gjorde precis samma sak när vi började med nutramigen. En kompis till oss visade hur vi skulle göra. Gjorde så ont i mitt hjärta när hon skrek efter mat. Men det funkade. Prova att låta det gå 5-10 minuter mellan mattningarna. Magen reagerar eftersom den inte känner till så mycket annat än bröstmjölk och ersättning som smakar lika dant.
  • bebecka

Fattar inte hur man kopierar så att det blir grått på det man svara på?!

• Mamma Tes
    bebecka skrev 2010-02-05 17:12:31 följande:
    Fattar inte hur man kopierar så att det blir grått på det man svara på?!
    Du trycker på citat-tecknet (") under numreringen på inlägget
  • bebecka
    Mamma Tes skrev 2010-02-05 20:04:45 följande:
    Du trycker på citat-tecknet (") under numreringen på inlägget
    Tack!!! {#lang_emotions_laughing}
  • Vivvi
    Mamma Tes skrev 2010-02-05 13:07:27 följande:
    Brukar du ge honom hela målet på en gång? Om du gör det, testa istället att rapa honom efter halva och sedan erbjuda mer. Så gör min dotter om hon äter för fort och för mycket på en gång.
    Nej, han brukar behöva rapa efter halva målet, så det gjorde jag även den gången.
    bebecka skrev 2010-02-05 17:11:49 följande:  Ett tipps är att dom första 2 dagarna ge väldigt lite. Alltså minsta möjliga och låt magen vila emellan. Våran dotter gjorde precis samma sak när vi började med nutramigen. En kompis till oss visade hur vi skulle göra. Gjorde så ont i mitt hjärta när hon skrek efter mat. Men det funkade. Prova att låta det gå 5-10 minuter mellan mattningarna. Magen reagerar eftersom den inte känner till så mycket annat än bröstmjölk och ersättning som smakar lika dant.
     Nu har jag blandat BabySemp och NAN 1 HA (50-50) och någon enstaka gång har han även fått bara NAN och det funkar nu utan problem. Och magen är bra också, ingen hård mage/förstoppning
    Ska köra så tills NAN-paketet är slut, sen ska jag se hur magen blir med bara BabySemp. Blir det inte bra så vet jag iallafall vad som funkar! 
  • Sophia86
    Vivvi skrev 2010-02-11 18:21:39 följande:
    Nej, han brukar behöva rapa efter halva målet, så det gjorde jag även den gången.
    bebecka skrev 2010-02-05 17:11:49 följande:  Ett tipps är att dom första 2 dagarna ge väldigt lite. Alltså minsta möjliga och låt magen vila emellan. Våran dotter gjorde precis samma sak när vi började med nutramigen. En kompis till oss visade hur vi skulle göra. Gjorde så ont i mitt hjärta när hon skrek efter mat. Men det funkade. Prova att låta det gå 5-10 minuter mellan mattningarna. Magen reagerar eftersom den inte känner till så mycket annat än bröstmjölk och ersättning som smakar lika dant.
     Nu har jag blandat BabySemp och NAN 1 HA (50-50) och någon enstaka gång har han även fått bara NAN och det funkar nu utan problem. Och magen är bra också, ingen hård mage/förstoppning
    Ska köra så tills NAN-paketet är slut, sen ska jag se hur magen blir med bara BabySemp. Blir det inte bra så vet jag iallafall vad som funkar! 

Hej !! blir jätte tacksam om ni svarar.

Varifrån kan man köpa Nan 1 HA? Alltså Nan 1 hypoallergen ersättning?

Jag har ringt till olika apotek men dem inte har det. D går att beställla på internet men d blir himla dyrt, typ 250kr för en paket plus leveransavgiften :-S   
  • Tvillingar11
    Sophia86 skrev 2011-08-21 10:27:35 följande:

Jag har ringt till olika apotek men dem inte har det. D går att beställla på internet men d blir himla dyrt, typ 250kr för en paket plus leveransavgiften :-S   
    Hej!
    NAN h.a finns på willys, maxi- ja nästan alla mataffärer.
    Jag gav NAN till dottern i början som slutade med att hon kräktes efter varje måltid nästan. Efter ett tag blev det NAN h.a, samma sak där men hon blev förstoppad också. Nu får hon semper lemolac som fungerar alldeles utmärkt. Hon blir snart tre månader och jag tänker successivt vänja henne vid vanlig babysemp 1 och sen byta till babysemp 2 vid fyra månader.
    Lycka till.
  • mia83
    Sophia86 skrev 2011-08-21 10:27:35 följande:

Iaf i storstan finns den på endel mataffärer, klippet i centrala sthlm bl.a. Går säkert att be dom beställa in på vanliga mataffären med..
Svar på tråden NAN 1 HA?