Mamma Tes skrev 2010-02-05 13:07:27 följande:
Brukar du ge honom hela målet på en gång? Om du gör det, testa istället att rapa honom efter halva och sedan erbjuda mer. Så gör min dotter om hon äter för fort och för mycket på en gång.
Nej, han brukar behöva rapa efter halva målet, så det gjorde jag även den gången.
bebecka skrev 2010-02-05 17:11:49 följande: Ett tipps är att dom första 2 dagarna ge väldigt lite. Alltså minsta möjliga och låt magen vila emellan. Våran dotter gjorde precis samma sak när vi började med nutramigen. En kompis till oss visade hur vi skulle göra. Gjorde så ont i mitt hjärta när hon skrek efter mat. Men det funkade. Prova att låta det gå 5-10 minuter mellan mattningarna. Magen reagerar eftersom den inte känner till så mycket annat än bröstmjölk och ersättning som smakar lika dant.
Nu har jag blandat BabySemp och NAN 1 HA (50-50) och någon enstaka gång har han även fått bara NAN och det funkar nu utan problem. Och magen är bra också, ingen hård mage/förstoppning
Ska köra så tills NAN-paketet är slut, sen ska jag se hur magen blir med bara BabySemp. Blir det inte bra så vet jag iallafall vad som funkar!