Andra trimestern, vilken vecka??
Hade fått för mig att man går in i andra trimester i v13, men enligt gravkalendern här på FL så är jag fortfarande i första..? Någon som vet hur det ligger till och kan förklara för en förvirrad?
Hade fått för mig att man går in i andra trimester i v13, men enligt gravkalendern här på FL så är jag fortfarande i första..? Någon som vet hur det ligger till och kan förklara för en förvirrad?
pang på fvp. fick svaret idag.
Med risk för att verka lite trög (skyller i så fall på graviditeten..) men måste se att jag fattar.. Om man ska läsa om "sin" veckan på någon gravidsida, så OM man ser att de har 40 veckor som standard, så ska jag läsa under v 13 ocm jag t ex är på 13+0? Och om de har 39 veckor så skulle det motsvara v 14, som här på FL...
Man säger ju olika! Jag är gravid i vecka 16+1 då har jag gått in i vecka 17. På FL så säger man att jag är i graviditetsvecka 17. Men det är inte alla sidor som räknar så en del räknar att man är i graviditetsvecka 16 hela den veckan. 40 veckor är standard eftersom att man räknar från sista mensens första dag. Fostret är ju hela tiden 2 veckor yngre än din graviditetsvecka. Det står att en trimester är en tredje del av gravididteten men det funkar ju inte så.
4 veckor är en månad 4+4+4=12
12+12+12= 36 veckor. Det fattas då fyra veckor till förlossningen därför räknar man att andra trimestern börjar vid vecka 14+0 eller vecka 15 som de flesta vill säga.
Här på familjeliv räknas graviditeten in i tre trimestrar som är exakt lika stora. Jag gick in i andra trimestern på 13+2, dvs när jag gått mer än 33,3%.
vecka 19. 18+3
hej!
jag o min man ska flyga när jag e i vecka 19 o kommer tillbaka när jag e i vecka 24.Är det inget farligt för bebisen ?
14+ 0 börjar andra trimestern