• Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?
  • Eurydike 87

Tänkte svara på inlägg i tråden, men av någon anledning kraschade alla länkarna till Youtube så jag får återkomma när jag vet vad det är jag kommenterar. God natt! 😅✨

• Meddelande borttaget
  • Eurydike 87
    Linnie skrev 2026-03-21 19:17:21 följande:

Läst lite några sidor tillbaka och såg någon som tipsat om Bruce Springsteens protestlåt👍
    Då blev jag så sugen på att höra Eminems protestlåt No Kings, så det är den som går nu lördagskvällen till ära😋
    Ber om ursäkt om den redan varit upplagd utan att jag sett den..

Tack för tipset! Den låten hade jag faktiskt inte hört förut, vilket är konstigt eftersom jag gillar Eminem. Har inte sett till den här i tråden innan, så det var bra att du lade till den på menyn 😋
  • Tom Sawyer
    Eurydike 87 skrev 2026-03-31 01:33:12 följande:

Har ett helt universum inuti som existerar mellan mina lår 🐣

">

Ok, grattis till det =)
    #Eastersurprise
  • Tom Sawyer

Jag var ute och gjorde ett jobb mitt i city nu i veckan när en ung kvinna/tjej plötsligt stod bredvid mig i en klänning och brände av ett stort leende mot mig.
    Jag log tillbaka, men det stannade där såklart då hon var alldeles för ung för mig, och hon antagligen inte menade något särskilt med det. Men då mindes jag hur det kändes att vara nykär.
    Hur man slets mellan hopp och förtvivlan. Hur det kändes att det "var på liv eller död". Jag kan sakna den där känslan ibland. Hur den fick mig att leva fullt ut, men samtidigt hur mycket ångest och overthinking som fanns där. Här är ett par låtar i den känslan:

#Kanske
  • Tom Sawyer

Amistat - like home
    Om du hittat någon som får dig att känna dig som att att du är hemma...då är du hemma. Stanna där =)

• Mayjel

Blir lite inspirerad av vissa återkommande reklamfilmer som möter oss på tv när jag är hos mamma. Har inte själv någon tv men minns allt vi sett i form av reklam.

Älskar att sjunga med i refrängen till denna låt också, gärna i andrastämma, eller vad det heter. En högre ton. 
  • Tom Sawyer
    Mayjel skrev 2026-04-20 23:07:53 följande:
    Blir lite inspirerad av vissa återkommande reklamfilmer som möter oss på tv när jag är hos mamma. Har inte själv någon tv men minns allt vi sett i form av reklam.

Älskar att sjunga med i refrängen till denna låt också, gärna i andrastämma, eller vad det heter. En högre ton. 
    Har alltid varit avundsjuk på folk som kan sjunga stämsång =)
  • Mayjel
    Tom Sawyer skrev 2026-04-25 02:06:37 följande:
    Har alltid varit avundsjuk på folk som kan sjunga stämsång =)
    Ja, det kan vara lite knepigt med stämsång och man behöver nog ha ett visst öra för det. Jag är inte heller så haj på detta om sanningen ska fram. Lean on me är dock en ganska enkel låt med en enkel melodi och ett långsamt tempo. Då blir det genast lite lättare att hitta de rätta stämmorna. 
  • Mayjel
    Eurydike 87 skrev 2026-03-31 01:33:12 följande:

Har ett helt universum inuti som existerar mellan mina lår 🐣

">

Rätt bra låt ju. Robyn, fräsch kvinna också. Still got it och är sig lik.
  • Mayjel

Tonight, med NKOTB.

Kan inte riktigt med att länka till nån video eftersom det är ett småtöntigt pojkband som sjunger. Detta är likväl en av de få låtar från ett boyband jag verkligen uppskattar, eller rättare sagt, mitt inre 11-åriga flickebarn, som fortfarande blir lite kär när hon lyssnar på detta rara grabbgäng. 

Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?