• Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?
  • Anonym (Jag)
    Mayjel skrev 2025-08-26 01:29:15 följande:
    Trevligt att vi är flera. Bobbysocks version är också bra. Den klassiska version som GAS själva valt att framföra på sina olika scenshower genom åren.

Himmelen har skänkt oss alibi. Lyssnade just på den. Bra låt med Knuts imponerade tenorpipa. Och nu som vuxen så fattar man ju vad låten handlar om också och budskapet/kritiken mot religiösa. Sånt som flög rakt över huvudet på en när man hörde den som barn.
    Glad
  • Tom Sawyer

Don't Stay Down - SongAlchemist
    Vissa låtar är som en käftsmäll. Här är en av dem tycker jag:

#Don't Stay Down
  • Mayjel
    Anonym (Jag) skrev 2025-09-05 20:22:31 följande:
    Glad
    Så skön melodi har den fortfarande och Knut sjunger som en gud. 

Lyssnade just på en riktigt gräslig GAS-låt som heter "Min broder och jag och polisen". Den är dålig enkom för att han sjunger så fruktansvärt falskt. Lite trist att fördärva en hyfsat trevlig melodi i att medvetet ta sura toner rakt igenom. Huu, säger mina öron Skrikandes
  • Anonym (Jag)
    Mayjel skrev 2025-09-07 02:39:17 följande:
    Så skön melodi har den fortfarande och Knut sjunger som en gud. 

Lyssnade just på en riktigt gräslig GAS-låt som heter "Min broder och jag och polisen". Den är dålig enkom för att han sjunger så fruktansvärt falskt. Lite trist att fördärva en hyfsat trevlig melodi i att medvetet ta sura toner rakt igenom. Huu, säger mina öron Skrikandes
    Inget vidare.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (koi) skrev 2025-09-07 04:05:40 följande:

Grannens musik. 

Man får hoppas att du inte blev störd av den.
  • Mayjel
    Anonym (Jag) skrev 2025-09-08 17:41:29 följande:
    Inget vidare.
    Ja, det är väl den enda kritik man kan ge sina kära gamla GAS-are.

För att vara en grupp med sång och humor som främsta signum så är det få av dem som faktiskt kan sjunga på riktigt, alltså, professionellt. Det är lite falsk marknadsföring kan man tycka.

Men jag älskar dem ändå, mina goa gubbar från götet och Trollhättan. Ska lyssna på dem ikväll också.
  • Anonym (koi)
    Anonym (Jag) skrev 2025-09-08 17:43:25 följande:
    Man får hoppas att du inte blev störd av den.
    Det blev jag. Men det är lugnt. Pågick inte så länge.
  • Anonym (Jag)
    Mayjel skrev 2025-09-08 18:07:34 följande:
    Ja, det är väl den enda kritik man kan ge sina kära gamla GAS-are.

För att vara en grupp med sång och humor som främsta signum så är det få av dem som faktiskt kan sjunga på riktigt, alltså, professionellt. Det är lite falsk marknadsföring kan man tycka.

Men jag älskar dem ändå, mina goa gubbar från götet och Trollhättan. Ska lyssna på dem ikväll också.
    Okej.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (koi) skrev 2025-09-08 23:47:00 följande:
    Det blev jag. Men det är lugnt. Pågick inte så länge.
    Bra det.
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?