• Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?
  • Anonym (Jag)
    Mayjel skrev 2025-09-08 18:07:34 följande:
    Ja, det är väl den enda kritik man kan ge sina kära gamla GAS-are.

För att vara en grupp med sång och humor som främsta signum så är det få av dem som faktiskt kan sjunga på riktigt, alltså, professionellt. Det är lite falsk marknadsföring kan man tycka.

Men jag älskar dem ändå, mina goa gubbar från götet och Trollhättan. Ska lyssna på dem ikväll också.
    Okej.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (koi) skrev 2025-09-08 23:47:00 följande:
    Det blev jag. Men det är lugnt. Pågick inte så länge.
    Bra det.
  • Anonym (Jag)

Lyssnar på lite allt möjligt på Youtube.

• Tom Sawyer

Det här tycker jag är galet bra.
    Jag gillar nya talanger..
    Den här kvinnan från Norge är en av få som lyckats få mig att bli riktigt rörd i år. Älskar låten, och det är svårt att toppa originalet, men hon gör det här tycker jag trots att keyboardkillen missar introt.
    River - Joni Mitchell /Cover 
    Elisabeth Nygård-Person från The Voice Norge:

#River#Cover
  • Nandez
    Tom Sawyer skrev 2025-09-21 01:41:39 följande:

Det här tycker jag är galet bra.
    Jag gillar nya talanger..
    Den här kvinnan från Norge är en av få som lyckats få mig att bli riktigt rörd i år. Älskar låten, och det är svårt att toppa originalet, men hon gör det här tycker jag trots att keyboardkillen missar introt.
    River - Joni Mitchell /Cover 
    Elisabeth Nygård-Person från The Voice Norge:

Du har bra smak Tom, riktigt bra😁
  • Tom Sawyer
    Nandez skrev 2025-09-21 17:20:54 följande:
    Du har bra smak Tom, riktigt bra😁tack
    Tack Nandez!
  • Tom Sawyer

Det här med AI börjar bli riktigt svårt att särskilja från IRL.
    Som den här "Artisten" som jag tror är AI.
    Först gillade jag låten, men när jag letade fakta om honom så hittar jag bara klipp på YT & FB. Han kan iof bara vara jävligt blyg och bo i skogen utan el, men jag gissar att detta är AI-fejk på något sätt.
    Møxes - I Remember You

#AI?
  • RebeckaZ70
    Tom Sawyer skrev 2025-09-27 01:35:16 följande:

Först gillade jag låten, men när jag letade fakta om honom så hittar jag bara klipp på YT & FB. Han kan iof bara vara jävligt blyg och bo i skogen utan el, men jag gissar att detta är AI-fejk på något sätt.
    Møxes - I Remember You

Spotify lägger också in AI-fejk, otroligt?

Det finns flera exempel, Robin Beck har förgäves försökt få Spotify, Apple music och Amazon att plocka bort dessa deepfakes.

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
    Am Israel Chai
  • Anonym (Jag)
    Tom Sawyer skrev 2025-09-27 01:35:16 följande:

Møxes - I Remember You

Va trist om det är AI.
  • Tom Sawyer

Det visade sig att min känsla stämde. Den här "Artisten Moxes" med danskt ö är gjord med AI. Den som lagt upp "hans" videos erkänner det rakt av i beskrivningen om man orkar leta/fråga.Han är ärlig. Men snart som fan så kan ingen veta om det är AI eller inte. Du kan säkert be AI fixa en hemsida med kommande turnéplaner, merchs, osv. Tragiskt att man inte vågar lita på något alls snart tycker jag.
    Ok, här är en till med samma AI. Blir lite irriterad på mig själv att jag faktiskt gillar gitarren på slutet. Men AI har ju lärt sig att plocka det mänskligheten har gjort som vi gillat och försöka lura oss vidare...

#AI
  • Tom Sawyer

Det här tycker jag är väldigt imponerande. Kollade innan denna video på den 11-årige grabben på sologitarr som var med på BGT, så det här tror jag är på riktigt.

Bohemian Rhapsody Flashmob

Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?