Vad lyssnar du på just nu?
Som rubriken lyder
Som rubriken lyder
Efter fem.
Lyssnar på lite allt möjligt på Youtube.
Det här tycker jag är galet bra.
Jag gillar nya talanger..
Den här kvinnan från Norge är en av få som lyckats få mig att bli riktigt rörd i år. Älskar låten, och det är svårt att toppa originalet, men hon gör det här tycker jag trots att keyboardkillen missar introt.
River - Joni Mitchell /Cover
Elisabeth Nygård-Person från The Voice Norge:
Det här tycker jag är galet bra.
Jag gillar nya talanger..
Den här kvinnan från Norge är en av få som lyckats få mig att bli riktigt rörd i år. Älskar låten, och det är svårt att toppa originalet, men hon gör det här tycker jag trots att keyboardkillen missar introt.
River - Joni Mitchell /Cover
Elisabeth Nygård-Person från The Voice Norge:
Det här med AI börjar bli riktigt svårt att särskilja från IRL.
Som den här "Artisten" som jag tror är AI.
Först gillade jag låten, men när jag letade fakta om honom så hittar jag bara klipp på YT & FB. Han kan iof bara vara jävligt blyg och bo i skogen utan el, men jag gissar att detta är AI-fejk på något sätt.
Møxes - I Remember You
...eller är det pseudonym för Erik Grönwall? Låter som hans röst
Först gillade jag låten, men när jag letade fakta om honom så hittar jag bara klipp på YT & FB. Han kan iof bara vara jävligt blyg och bo i skogen utan el, men jag gissar att detta är AI-fejk på något sätt.
Møxes - I Remember You
Møxes - I Remember You
Det visade sig att min känsla stämde. Den här "Artisten Moxes" med danskt ö är gjord med AI. Den som lagt upp "hans" videos erkänner det rakt av i beskrivningen om man orkar leta/fråga.Han är ärlig. Men snart som fan så kan ingen veta om det är AI eller inte. Du kan säkert be AI fixa en hemsida med kommande turnéplaner, merchs, osv. Tragiskt att man inte vågar lita på något alls snart tycker jag.
Ok, här är en till med samma AI. Blir lite irriterad på mig själv att jag faktiskt gillar gitarren på slutet. Men AI har ju lärt sig att plocka det mänskligheten har gjort som vi gillat och försöka lura oss vidare...
Det här tycker jag är väldigt imponerande. Kollade innan denna video på den 11-årige grabben på sologitarr som var med på BGT, så det här tror jag är på riktigt.
Bohemian Rhapsody Flashmob
Tystnaden.