lundmark skrev 2010-10-01 10:16:14 följande:
Jag hade också extremt tryck neråt, bättre att vila och ta det lugnt. Du kommer ha al tid i världen att röra på dig sen =)
Såg bilder på bloggen, vilken sötnos !
Jag har ett tips; köp alsolsprit och vanlig kompressor på apotekt, sen lägger du en kompressor i bindan och spruta på alsolspriten. Det svalkar jätte skönt där nere, sen renar det också!
Eller du kanske fick med det från BB? Det fick jag, tycker det var skönt en stund iaf.
Jag blöder olika mycket beroende på om jag rört mig mycket. Jag fick panik när jag fick första blodklumpen, men det är normalt. Jag ringde t.o.m upp till förlossningen och frågade.
Om det känns jobbigt att torka efter toabesök så duscha med slangen ! Då vet du att det är helt rent och sen tycker jag att det var mycke skönare
Det känns verkligen skönt att höra att fler känner det där trycket. Har varit livrädd för framfall och gud vet vad!
Jag försöker vila så mycket jag kan, men tycker trycket neråt blir värre ifall jag suttit en längre stund.
Ja, han är verkligen underbar! :)) Då han kom ut sa både jag & Emil "är det där verkligen våran, han ser ut som en liten kines" ;) men det var för att han var så pass svullen då förlossningen gick så fort!
Hm, kanske ska köpa det! Nej jag fick inte med ngt sådant från BB ... :/
Ja, jag tycker jag blöder mer nu än vad jag gjorde dagarna på BB.. dont know why..
En barnmorska till mig på BB sa att "Det ska ju inte komma koagulerat blod" därför blev jag livrädd då jag fick se första klumpen! Men andra har sagt det är helt normalt. Blir bara irriterad att personal säger olika hela tiden, så man vet inte vem man ska lyssna på!
Det gör inte ont att torka med papper, däremot vill man ju som bara "badda" med pappret eftersom man VET det är stygn där nere.. Här hemma hos oss är det lite jobbigt kliva in i duschen efter varje toabesök då vi har badkar.. Sen går jag runt med stödstrumpor för att mina ben varit så svullna och de är lite jobbigt att ta av hela tiden! Även om jag erkänner att slangen känns skönare och så känns det som att det blir renare. Men funderar på att blöta ett papper nästa gång , eller ngt ...
Har iaf köpt microlax på apoteket nu, så jag har äntligen kunnat gå på toa! Har inte vågat göra nr 2 på toa eftersom det varit så hårt och vill INTE trycka på... :S Så kommer nog få använda microlax nu några gånger.