• HelenaH

Deppig här, känner mig som en jävla degklump...

Min lilla tjej är snart 6 månader gammal.
    Efter förlossningen gick det ganska snabbt till att vi började ha sex igen, o det kändes bra för båda va sugna...
    Men nu har vi inget sex alls nästan, o det beror inte på dottern (hon sover ju gott på kvällen), inte på att sambon inte vill, utan det beror på mig.
    Har alltid tyckt det varit kul med smink, hår, kläder o.s.v o tyckt att jag varit ganska ok även osminkad o så...
    Men varenda gång jag ser mig i spegeln nu så ser jag bara en överviktig, blek degklump som stirrar tillbaka. Känner mig inte fin alls o då är det svårt o lämna ut sig själv till sambon så...
    Vet inte vad det tagit åt mig men tror att det är så här;
    Julia tar all tid när hon är vaken, hon får full uppmärksamhet hela tiden. När hon sover på dagen sitter jag knappast o sminkar mig o sånt, utan då är det tvätt o disk o annat bröte som behövs fixas!
    Sambon kommer hem ca 17.30-18 o då sätter kvällsrutinerna igång... och när lillan väl har somnat är jag inte intresserad alls, känner mig bara sååå energi-lös!!
    Och JAG VEEET, ett barn tar mycket energi ifrån en, men jag misstänker att mitt problem beror på brist på stimulans, jag behöver se o göra lite annat också!
    Vet inte riktigt hur jag ska förklara tomheten inombords, tankarna bara snurrar, men vill gärna veta om nån mer har känt så här?

• Svar på tråden Deppig här, känner mig som en jävla degklump...
  • mandolina

Känner igen mig, iaf delvis. Det har varit intensivt med 2 barn inom 17 månader och flytt, har eget företag (båda två har det) och att barnen och familjelivet tar precis all min tid & energi.
    Jag har också tröttnat på att alltid vara redo för familjen, än att jag älskar min familj mest av allt. Känns som ett ekorrhjul och jag som i vanliga fall gillar att klä mig hyfsat snyggt, sminka mig och framförallt är jag sjukt social- men inget jag kan göra nu tyvärr.
    Jag har ett jobb jag älskar, jag har egen verksamhet och mister säkert mycket uppdrag pga barn så tätt - men är inte bitter för det , men jag saknar att kunna gå iväg och göra egna saker, träffa folk och få se lite fin ut.
    halvdeppig och dassig - det är jag det. Och rätt sur också, ibland.
    Prata gärna av digh med mig! Jag har det trist ibland, så vi kan stötta varann.

• väduren74

Så här är normalt att känna. berätta för din sambo om hur du har det. Om han är förstående kanske lusten återkommer lättare.

• Pixolina

Kände likadant, men det kommer tillbaka! För mig släppte det för några veckor sedan (min yngsta är nästan 1 år). Fick helst plötsligt lust att köpa nya stövlar och kläder, till och med en handäska, jag som aldrig använt handväska... Även om det inte är en tröst så försök se det som en fas som man går igenom!

• PriceLess

Jag känner inte igen mig ang sex biten men jag känner mig inte heller världens vackraste 2 mån efter förlossningen men glöm inte att du bar på det vackraste som finns!

du skrev du vill se annat osv, be din sambo om egen tid.. iaf 1 gång i veckan eller något sådant då du kan göra vad DU vill.
    och på kvällen när han kommer från jobb, om det nu är så att det är du som lagar mat också så får han laga maten o ge dig lite tid och slappna av efter dagen.

hursomhelst så är det ändå mer jobbigt att vara hemma än att jobba, det känner jag verkligen iaf! men det är mest underbart, men alla dagar är ju olika.

ta egentid och träffa vänner, träna shoppa eller ngt annat som får dig på bättre humör eller bara gå o göra något ensam. vadsomhelst.

jag hoppas det ordnar sig!

• Elliots mamma

Känner också igen mig, min son är fem månader. Jag mår dåligt när jag ser mig själv i spegeln, ändå tränar jag, promenerar och försöker tänka på vad jag äter. Tror också på att ta lite egentid, och jag hoppas också att det vänder

• mamma adelina

Ja!! Känner precis lika dant, min son är 7 månader. Jag försöker ändå vara klä mig ok & sminka mig för att det gör att jag känner mig lite bättre. Min son tar all energi & sen kommer sambon & säger att han oxå vill ha min uppmärksamhet, hur orkar man?
     Du får gärna höra av dig till mig, så kan vi peppa varandra:)

• mammamutilltre

Ts...det där kunde jag skrivit  rakt av!
    Fast jag har 4 barn och min minsta är 4 månader....jag som alltid sminkat mig och varit fräsch har sunkat ihop och jag vet att det beror på att jag inte kunnat komma ut som jag velat (lillan har llite problem med att vara ute i kyla och blåst) ..så man sitter här inne och tröst fikar oxå ibland...brist på stimulans är vad det är och inte heller blir man gladare då man skulle vilja gå ner 5-10 kilo för att komma i alla de gamla kläderna och inte bara joggingbyxorna :( Lääängtar till våren när jag och barnen kan gå långpromenader :)

Du e inte ensam!

dotter -02 2pojkar -06 flicka -09
  • LyckligaJag83

Ts...Känner precis som du...

Känner mig inte fin längre överhuvudtaget...massa kilon som måste bort, en hemsk degmage och fullt med bristningar på mage, höfter och lår:(
    Vill bara bli av med alla extra kilon så att man kan komma i sina kläder igen.

Olivia 2009-10-23
  • miamaja30

oh,jag känner igen mig precis,degmage,orkeslös på kvällen när den lille har somnat,hur ska man få till det där med sex,jag fattar inte det.Jag orkar ialla fall inte.

• miamaja30

min dotter är snart fyra månader skulle jag tillägga.Och jag har problem med sköldsköteln,underskott,så jag går upp i vikt istället för ner som man brukar när man ammar,inget skoj alls.

• airam

vet precis vad du menar, är likadan själv, vår dotter är snart 3 mån. har ingen lust med sex över huvudtaget, blä. skulle kunna var i celibat hur länge som helst känns det som. det är så nu, helt normalt.

Svar på tråden Deppig här, känner mig som en jävla degklump...