Har ni blivit uppmanade o nästan smått hotade att söka kontaktperson till era barn för att ni har förlitet kontaktnät?
Min son är 8 år o har as.
Han har bara oss föräldrar o så sin farmor med sambo.
Jag går i samtal hos öppenvården för matmissbruk o lätt depp.
När jag berättade om vårt lilla kontaktnät så sa hon jag pratar med, att jag skulle ta mitt föräldraansvar o söka kontaktperson till sonen.
Sonen har rätt att få en vuxen som han kan vänta sig till o prata med om han skulle behöva det.
O barn med diagnos löper större risk att må dåligt längre fram.
När jag sa att jag inte tycker han behöver det för han träffar andra vuxna på sina aktiviteter o att jag nu även håller på att ta upp kontakten med en gammal vän som har ett barn som är nästan i samma ålder, vart hon irriterad o menade att det var inte samma sak.
Jag o pappan, separerade, tycker att försöka få kompisar är viktigt, men det ansåg inte hon.
Grejen är att nu när skolan börjar, börjar också fotbollsträning 2ggr/v, dans, kör o simskola.
Jag tycker egentligen att detta är förmycket men sonen vill ha det så o det är inte alltid att han går på alla aktiviteterna varje gång.
Ska vi då ha en kontaktperson till sonen, när ska den tiden tryckas in?
Hon menade på att det skulle avlasta oss, men vi vill inte ge bort vår tid.
Nu låter det mycket vi, men det sonen mest vill ha är kompisar, pratar om det varje dag om den som han nu har *fått* o att han vill ha ett syskon.
Hon sa att tar jag inte mitt ansvar så kan hon mycket väl tänka sig att soc-anmäla mig.
Vad är era åsikter om detta?