• Stårschan

Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn?

Jag tycker att det är ett väldigt hårt klimat i samhället idag när det gäller blivande mödrar. Kvinnor som inte aktivt väljer bort allt som möjligen kan misstänkas eventuellt vara det minsta halvskadligt för barnet beskylls för att inte bry sig om sitt barn, och förutsätts bli dåliga mödrar. Jag tycker att detta är rent ut sagt åt helvete! Så handen på hjärtat - om ni hör talas om att någon fått missfall eller fått ett missbildat eller inte helt friskt barn, ser ni prettomammor då ner på henne och utgår från att hon misskött sig? Si så där som man gjorde förr i tiden, men då med religiösa förtecken.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn?
  • FannyGioia

Nej, absolut inte. Men jag är ju ingen prettomorsa heller.

Let the monsters see you smile. Let them see you smiling.
  • Zimlis
    Stårschan skrev 2010-02-11 10:27:15 följande:
    Nej, det gör ju inte det. Men om man läser i gravidtrådar så kan man lätt förledas att tro att det skulle vara så. Åtminstone verkar det vara populärt att undvika nästan all mat utom vatten och kravmärkta grönsaker för att visa att hon minsann bryr sig om sitt barn.  "Oj, jag drack coca cola - har jag skadat mitt barn?"
    Ja, men det är ju osunt åt andra hållet. Och med osunt menar ju inte jag att man råkar äta en bit ost eller nått annat - utan osunt som i att dricka alkohol, röka, knarka - självklart kan man ju vara osund som i alldeles för tjock, men det har man ju i regel redan innan man blir gravid.. Fast det tror jag iofs att du redan räknat ut
  • My opinion

Vill bara förtydliga vad jag menar. Jag ser inte generellt ned på mammor med barn som föds med någon typ av skada eller mammor som får missfall. Jag utgår dessutom från att man inte orsakat skadan/missfallet.

Men på samma sätt utgår jag från att om ett barn blir påkört så är det inte föräldrarnas fel. Får jag däremot reda på att föräldrarna släpper ut barnet självt att promenera på motorvägen, ja då skulle jag anse att det var föräldrarnas fel

• Anton Chigurh
    Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn?

Finns det verkligen folk som gör det ??? 
    Die dulci fruere
  • My opinion
    Arnold Braunsweiger skrev 2010-02-11 18:30:50 följande:
    Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn? Finns det verkligen folk som gör det ??? 
    Nej, jag ser ner på folk som medvetet skadar barn, oavsett om barnet fötts ännu eller inte (och jag menar inte abort).
  • Sara K

Mitt spontana svar är verkligen inte!!!
    Men, det är klart... har någon supit eller knarkat medvetet under graviditeten och sen får ett skadat barn så klandrar jag nog henne. Men nån sån har jag inte stött på!!!

• Anton Chigurh
    My opinion skrev 2010-02-11 18:34:44 följande:
    Nej, jag ser ner på folk som medvetet skadar barn, oavsett om barnet fötts ännu eller inte (och jag menar inte abort).
    Det är ju en helt annan sak.
    Die dulci fruere
  • Busbellan

Nej, det gör jag absolut inte!
    Har själv två barn som fötts med vissa defekter och hoppas verkligen ingen beskyller mig för det

Mamma till Nora, August och Ella
  • My opinion
    Arnold Braunsweiger skrev 2010-02-11 18:44:23 följande:
    Det är ju en helt annan sak.
    Men det är det jag skrivit hela tiden
  • Anton Chigurh
    My opinion skrev 2010-02-11 18:52:34 följande:
    Men det är det jag skrivit hela tiden
    Jag anmärkte inte på dig, ursäkta om du fattade det på det viset.....
    Die dulci fruere
  • Velour

TS,

nej det gör jag verkligen inte (skrattar åt att det tydligen finns de som gör det)

• Free Spirit

Nei..kunne ikke falle meg inn.

Om jeg hör talas om att någon fått missfall eller fått ett missbildat eller inte helt friskt barn, ville jeg tycke synd om henne og heller tenke på det hun må ha gått igjenom en tenke at hun misskött sig.

Fred, den beste medisin mot urolige hjerter..
  • Mimmi P
    Sara K skrev 2010-02-11 18:39:31 följande:
    Mitt spontana svar är verkligen inte!!! Men, det är klart... har någon supit eller knarkat medvetet under graviditeten och sen får ett skadat barn så klandrar jag nog henne. Men nån sån har jag inte stött på!!!
    Precis samma tanke. Har tyvärr stött på såna mammor och ser många anledningar att se ner på dem då de mycket medvetet skadat sina barn för livet.
    Men det är ju extremfall som tack och lov inte är speciellt vanliga.
    Annars är mitt svar, nej, verkligen inte!
  • JennyCecilia

Tänk att ni ser en höggravid dricka öl eller vin på stan eller på stranden en dag.

Vad tänker ni då?

Nu kan man ju köpa alkoholfria viner och alkoholfri öl.

Så om man man ser en gravid dricka då?

Hur vet ni som ser sånt om det är med eller utan alkohol i?

Jag har TD den 19:e strecket ät svagt men finns där. Så.. jag drack alkoholfri carlsberg i helgen och det var supergott. Kan tänka mig att dricka det som läsk i sommar.
    Men erkänner lätt att det kändes helmysko och konstigt.

Svar på tråden Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn?