• Stårschan

Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn?

Jag tycker att det är ett väldigt hårt klimat i samhället idag när det gäller blivande mödrar. Kvinnor som inte aktivt väljer bort allt som möjligen kan misstänkas eventuellt vara det minsta halvskadligt för barnet beskylls för att inte bry sig om sitt barn, och förutsätts bli dåliga mödrar. Jag tycker att detta är rent ut sagt åt helvete! Så handen på hjärtat - om ni hör talas om att någon fått missfall eller fått ett missbildat eller inte helt friskt barn, ser ni prettomammor då ner på henne och utgår från att hon misskött sig? Si så där som man gjorde förr i tiden, men då med religiösa förtecken.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn?
  • Bam

Nej, det gör jag verkligen inte.

Sometimes when i´m alone i google myself.
  • k girl

I ärlighetens namn skulle jag nog höja på ett eller annat ögonbryn om jag visste att någon som var gravid storrökte eller pimplade vin, eller om någon jag kände fick ett barn med FAS. Men se ner? Näe, tycker nog mest att det är tragiskt. Min kusin kedjerökte under graviditeten och hon är en toppenmamma, men självklart tycker jag att det är lite ledsamt att hon inte klarade av att sluta.

• Chatlak

Nej absolut inte. Kan dock hålla med Konichiwa girl. En del som missköter sig under graviditeten och därmed får ett barn med störningar eller missbildningar, kan jag känna lite agg mot. Men jag skulle aldrig titta snett på en förälder pga ett sjukt/skadat barn när jag itne har någon som helst insyn in i deras livssituation.

• Jungblom

Rent spontant så nej verkligen inte! De flesta sjuka barn eller missfall beror ju inte på mamman överhuvudtaget utan att det är ett missbildad embryo eller det har blivit fel under utvecklingen. Det kan ju räcka med att man är förkyld under fel period under graviditeten.

Skulle jag dock veta att mamman har druckit alkohol under hela sin graviditet tex skulle jag fundera över om det berodde på det. Men skulle hon inte säga något om det skulle jag inte fråga heller.

• lövet2

Nej. Om jag vet att en skada t ex beror på att mamman druckit under graviditeten, så tycker jag mer att det är tragiskt både för mamman och barnet. För den som dricker så pass under sin graviditet har förmodligen rätt stora problem ...

• Fidelis ad urnam

Min första tanke, och det jag röstade på, var Nej verkligen inte.
    Men sedan tänkte jag efter och kom fram till att om en kvinna söp hejdlöst när hon visste att hon var med barn och därför fick missfall, ja då skulle jag nog se ner på henne för så gör man inte.

• anelia

Vet inte om jag är en pretto mamma. Men efter att själv fått missfall, efter att följt konstens alla regler. Och sett de som fått fullt friska barn efter att både rökt och festat.

Så mitt svar blir... Nej verkligen inte

Svar på tråden Ser du ner på en kvinna som får missfall eller får ett sjukt barn?